סקר: המוצר תורם לסביבה? הציבור מוכן לשלם

פורסם: 24 בדצמ׳ 2009, 6:03 על ידי: Sustainability Org
תאריך פרסום: 24/12/2009
 
60% מהנשאלים מוכנים לשלם יותר עבור מוצר שבאמת מסייע לחברה או לסביבה. 64% מהם מצפה שהמותג שהם רוכשים יתמוך במטרות חיוביות ו-70% מוכנים להתגורר בבית אקולוגי במטרה להטיב עם העולם.
 
מעשים טובים אכן משתלמים, כך עולה מסקר עולמי שגילה כי שישה מתוך עשרה אנשים יקנו וימליצו על מותג התורם לחברה או מסייע לסביבה, גם אם הוא לא הזול ביותר.
 
קונים. 83% מהנשאלים אמרו כי הם מוכנים לשנות את הרגלי הצריכה
קונים. 83% מהנשאלים אמרו כי הם מוכנים לשנות את הרגלי הצריכה צילום: רענן כהן

64% מהמשיבים לסקר, שנערך על ידי חברת יחסי הציבור Edelman בקרב יותר מ-6,000 אנשים, אמרו גם כי הם מצפים ממותגים הנמכרים כיום בחנויות לתמוך במטרות טובות. יותר משני שליש מהמשיבים אמרו שהם היו מסכימים להחליף מותג, אם מותג אחר באיכות דומה מצהיר על תמיכה במטרה טובה.

"אנשים בכל העולם לובשים, נוהגים, אוכלים ופועלים למען המטרות החברתיות שלהם, על רקע הפיכת עיסוק במטרות טובות לקריטריון חדש למעמד חברתי", אמר מיטש מרקסון, מנכ"ל Edelman. לדבריו, עובדה זו נותנת לחברות ומותגים הקשורים לפעילות למען מטרות טובות הזדמנות לבנות יחסים ארוכי טווח עם צרכנים, המאפשרים למותגים להרגיש בעלי ערך.

עוד עולה מהסקר כי במהלך ההאטה הכלכלית העולמית, יותר ממחצית מהמשיבים אמרו כי חברות ומותגים הרוויחו את נתח המכירות שלהם בגלל מוניטין של תורמים לקהילה או לסביבה. ובעוד שהמיתון הפחית את כמות הכסף שאנשים תרמו למטרות טובות, הוא גרם להם להוציא יותר מזמנם על עבודות התנדבויות או בתוכניות בעלות אחריות חברתית, כך עולה מהסקר.

הרצון לעזור התרחב גם לסביבה, על פי תוצאות הסקר 83% מהנשאלים אמרו כי הם מוכנים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם כדי להפוך את העולם למקום טוב ונקי יותר, לרבות מעבר לבית אקולוגי יותר (70%) ורכישת מכונית היברידית (% 67.5).
 
Comments