עושים שוק ברשת

נשלח 22 ביוני 2011, 21:36 על ידי Sustainability Org
טל אלכסנדרוביץ, 23/6/11

עושים שוק ברשת

לקראת סוף שנות ה-90, כשהאינטרנט החל לצבור תאוצה, מיהרו להגדיר את התופעה כ"כפר גלובלי" בו גולשים מרחבי העולם נפגשים, ללא תלות במיקומם הפיזי. העולם, כדבריו של העיתונאי האמריקני תומס פרידמן, הפך לשטוח.

כיום, בשיא פריחתן של הרשתות החברתיות, ניתן להבחין בתופעה הפוכה שעיקרה לוקליזציה. הקשר עם הקרובים והמוכרים מחליף את הפנייה לגולשים במקומות מרוחקים, ניתן לראות זאת במדיה החברתית.

תופעה זו מתעצמת עם הפיכתן של רשתות מבוססות מיקום לפופולריות, כפי שניתן להבחין בקמפיין שהושק בארצות-הברית, בשיתוף שירותי המיקום של גוואלה (Gowalla) וחברת מוצרי המטבח Frigidaire.

עיקר שיתוף-הפעולה מתבטא בניסיון לחזק את הקהילות המקומיות ולעודד צרכנות נבונה של מוצרים חקלאיים, בדגש על שוקי איכרים סמוכים. החברה מעודדת את המשתמשים להעלות תמונות, סיפורים ולעשות check-in (צ'ק-אין) בשווקי האיכרים הסמוכים לביתם, כאשר על כל פעילות, החברה מתחייבת לתרום דולר לעמותה לחינוך תזונתי לילדים.

הקמפיין מאפשר למשתמשים לגלות את הסביבה הקרובה להם, תוך תמיכה באיכרים המקומיים, המתמודדים בתחרות הקשה מול רשתות השיווק המוזלות. כך, מנסים יוזמי הפרויקט לתגמל את הקונים המקומיים על-ידי חיזוק תחושת הקהילתיות, במקביל לערך המוסף המתקבל, בדמות התרומה לעמותה.

הקמפיין, יש לציין, הצליח לגייס עד כה למעלה מ-50 אלף גולשים לעמוד הפייסבוק, בו החסות המסחרית בולטת, אך לא פוגמת במטרה.

לכתבה בגלובס

Comments