זהירות, פרסומת: טובעים בזבל בקולנוע

נשלח 12 ביוני 2011, 5:33 על ידי Sustainability Org

בקולנוע ההורים והצאצאים מתפקדים כקהל שבוי. הפרסומות בסרטי הילדים הן חוויית ג'אנק. הפתרון? להיכנס בזהירות בחושך

אביב לביא | 11/6/2011 11:58    
תגיות: פרסומות, שטיפת מוח
חברה אמרה לי שנמאס לה כמו צנון מהפרסומות לילדים בבתי הקולנוע. פרסומת לצנון הייתה יכולה להיות דווקא שינוי מרענן, אבל בשבת לקחנו את הילדים לסרט, ולמרבה הצער איש לא ניסה לשווק להם צנון או כל סוג אחר של ירק. בבית אנחנו מצליחים למזער את החשיפה שלהם לכל הג'אנק הזה. בקולנוע ההורים והצאצאים מתפקדים כקהל שבוי, אלא אם הם מחליטים לשים נפשם בכפם ולהיכנס בחושך רגע שלפני שהסרט עצמו מתחיל, תוך שהם מסתכנים במעידה ומפריעים למי שכבר ישובים במקומם.
 
חיים בסרט? רצף מפגעים תזונתיים-הסביבתיים
איור: שאטרסטוק
אנחנו דווקא הקדמנו, רכשנו פופקורן כדין, נכנסנו בשעה הנקובה ובמשך 12 הדקות הבאות ניסו למכור לילדיי בדרכים מפתות את המוצרים הבאים: קורנפלקס ממולאים שוקולד, ארטיק ממולא שוקולד, גלידה ממולאת שוקולד, מעדני חלב ממולאים בשוקולד, משקה תוסס ממותק בבקבוק פלסטיק, מים מינרליים בבקבוק פלסטיק והמבורגר שמנוני. גם למחלקת  הפירות היה ייצוג: מסטיק בטעם אבטיח.
  
בתוך רצף המפגעים התזונתיים והסביבתיים חוויתי גם רגע מנחם אחד: זה קרה כשהפרסומות נגמרו, ובחלל האולם יצאה בת קול וצייצה "תודה לאל". זה היה בני יקירי. אין לי טענות לבעלי האולם, בלי הפרסומות הם כנראה לא יכולים להתפרנס, אבל בפעם הבאה ניכנס בחושך הישר לתחילת הסרט.
Comments