הפקקים חמורים יותר בבוקר ואחר הצהריים; בכבישים פנימיים בתל-אביב תנועה כבדה כמעט לכל אורך שעות היממה ■ דו"ח פנימי של משרד התחבורה: ב-2030 צפוי העומס לגדול לכדי "כשל כללי של רשת הכבישים העורקית בשעת השיא בבוקר"מאת דניאל שמיל, 20/11/2014נראה כי לכולם ברור שמצב התנועה בגוש דן גרוע, אבל הסרטון הבא, שפרסמה וייז, מעיד עד כמה הבעיה חמורה. הסרטון מציג מפה ממחשבי וייז, המראה את עומסי התנועה לאורך יממה על כבישי גוש דן. הצבע האדום, המעיד על עומס תנועה, ממלא את המסך בשעות הבוקר ואחר הצהריים. הפקקים חמורים יותר בבוקר, כיוון שהנהגים נוסעים לעבודה בשעות דומות, ואחר הצהריים, בדרך הביתה, הנהגים יוצאים בשעות אחרות והכבישים עמוסים קצת פחות. בכבישים פנימיים בתל-אביב יש תנועה כבדה כמעט לכל אורך שעות היממה. לפי דו"ח פנימי של משרד התחבורה, ב-2030 צפוי העומס לגדול לכדי "כשל כללי של רשת הכבישים העורקית בשעת השיא בבוקר". לפי הממצאים, עד 2030 צפוי כל נהג לבזבז עוד שעה ביום על הכביש. בסך הכל יבוזבזו מדי שנה 850 מיליון שעות בפקקים, שיסבו לתוצר נזק של 25 מיליארד שקל לשנה, לעומת כ-20 מיליארד שקל כיום. הפתרון היחיד הוא מערכת הסעת המונים רחבה, הכוללת מספר קווים, בעלי זכות דרך בלעדית (מתחת לאדמה או מעליה). לכתבה בדהמרקר עומס תנועה באיילון, גשר קק"ל. צילם: ערן שחורי, רכז פעילות 'רוכבים לעבודה' בעמותת 'ישראל בשביל אופניים'. כתבות קשורות:
|