דיווחים בדנמרק: מחלוקת בין בטר פלייס לשותפתה בפרויקט המכונית החשמלית

נשלח 14 באוק׳ 2011, 10:19 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 13 בנוב׳ 2011, 2:26 ]
לפי הדיווחים, דונג אנרג'י הודיעה השבוע כי לא תוכל להעמיד לפרויקט את המשך המימון הדרוש לו בסך 370 מיליון קרונה, ולא התחייבה להשקיע מעבר ל-200 מיליון קרונה שכבר העבירה
סוכנויות הידיעות 13.10.11, 19:19 

צרות בממלכת דנמרק? דונג אנרג'י, שותפתה של בטר פלייס בפרויקט המכונית החשמלית בדנמרק, הודיעה השבוע שלא תוכל להעמיד לרשות הפרויקט את המשך המימון הדרוש לו - הלוואה בסך של 370 מיליון קרונה, כך מדווחים הבוקר (ה') מספר אמצעי תקשורת במדינה. על פי הדיווחים, לטענת אנשי בטר פלייס התחייבו בטר פלייס ודונג אנרג'י להשקיע בפרויקט כ-770 מיליון קרונה, ואילו על פי טענות אנשי דונג אנרג'י התחייבה החברה להשקיע סכום ראשוני של 200 מיליון קרונה ולא ביצעה כל התחייבות לגבי המשך ההשקעה.


לדברי דובר בטר פלייס דנמרק, מיקל לינט,"כפי שהודענו, המימון הראשוני לפרויקט של בטר פלייס ודונג אנרג'י בדנמרק מתקרב ל-770 מיליון קרונה, סכום אשר מבוסס על מיזוג של מזומן והתחייבויות מצד בטר פלייס ודונג אנרג'י". לדברים אלה הגיב טורבן הולם, מנהל הפרויקט בדונג אנרג'י, באופן חריף. לדבריו, "כשהתחלנו את הפרויקט התחייבנו ל-200 מיליון קרונה בלבד. כמו כן, בנוגע להמשך מימון הפרויקט, קיימנו שיחות עם בטר פלייס בנוגע לאשראי ספקים הקשור בעובדה שאנו נספק עבודה לבטר פלייס בשוק הרכב הדני. גובה הסכום שהובטח מעבר ל-200 מיליון הקרונות תלוי בבחירה שלנו ולא בהבטחה שניתנה לבטר פלייס". על פי הגדרות אמצעי התקשורת בדנמרק, מדובר ב"מחלוקת רצינית שמשפיעה על החברה, אשר נמצאת בימים אלה תחת לחצים כבדים".

 

פרויקט הרכב החשמלי של בטר פלייס בדנמרק נחשב ל"פרויקט דגל" עבורה. מדובר בפרויקט הראשון של בטר פלייס באירופה, וגם לראשון שבו בטר פלייס חוברת לחברה אירופית למטרת חדירה לשוק ביבשת.


לכתבה בכלכליסט


כתבות קשורות:
מחלוקת כספית עלולה לעכב את תחילת הפעילות של בטר פלייס בדנמרק
European auto makers pave way for uniform system of e-vehicle charging
European auto makers pave way for uniform system of e-vehicle charging
איגוד יצרני הרכב האירופי יחייב לפעול לסטנדרטיזציה של השקעים וכבלי הטעינה למכוניות חשמליות
בטר פלייס של שי אגסי השלימה סבב גיוס בסך 350 מיליון דולר
מתחילה לשווק: אולם תצוגה חדש לחשמלית של בטר פלייס
בטר פלייס: "היעד - מכירת 100 אלף מכוניות עד 2016"
בכיר ברנו: המכונית החשמלית היא פתרון זמני בלבד
ראש בראש: מהי עלות רכב מונע בגז מול רכב חשמלי?
המכונית החשמלית תפגע בנו. אז למה החיבוקים?
לא רק מכונית חשמלית: כיצד מתכנן שי אגסי לזכות בבלעדיות על מתקני הטעינה?
שום מכונית חשמלית לא תחלץ אותנו ואת המדינה מהפקק שבו אנחנו תקועים
לא רק רנו פלואנס: כל החשמליות שינחתו כאן ב-2011
רנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס בדרך לארץ
המכונית החשמלית: יותר או פחות CO2 לקילומטר נסיעה?
המכונית החשמלית של בטר פלייס יוצאת לדרך בישראל – היבטים כספיים וסביבתיים חלק א'
בדיקת "כלכליסט": השימוש ברכב החשמלי יעלה יותר מרכב היברידי
חשיפה: כמה עולה המכונית החשמלית לשי אגסי
בלי הבטרייה אין לך מכונית - על המודל של בטר פלייס
איזו מכונית גורמת לפליטת יותר גזי חממה: מכונית עם מנוע בנזין או מכונית חשמלית?
Ecological footprint comparison of different means of transportation based on Sustainable Process Index (SPI) methodology
Comments