עלות אחזקת רכב בישראל ב-2013: כ-33 אלף שקל בשנה

נשלח 4 בינו׳ 2014, 6:42 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 4 בינו׳ 2014, 6:42 ]

עיקר ההוצאות: פחת (עלייה של 3.7%) ודלק - 10 שקל בשנה כל אחת ■ תעריפי הביטוח ירדו באופן מזערי אך מחירי התיקונים והחלפים עלו דווקא - למרות רפורמות בתחום ■ ומהי עלות הנסיעה לקילומטר?

מאת דניאל שמיל, 31/12/2013

אחזקת רכב כמעט ולא התייקרה בשנה החולפת - כך עולה מנתוני חברת התחשיבים "חשב" שפורסמו הבוקר - והיא עומדת על 2,760 שקל לחודש ו-33,121 שקל בשנה. החדשות הרעות הן שאלה עדיין סכומים גבוהים מאוד, ועלייה חדה במחירי הדלק יכולה לייקר מאוד את האחזקה. התחשיב מתייחס למכונית משפחתית, עם מנוע בנפח 1.6 ליטר שנוסעת 15 אלף ק"מ לשנה, מעט יותר מנסועה (קילומטרז') ממוצעת של מכונית פרטית בישראל.

את עיקר הסכום מהווה הוצאות הפחת (אובדן ערך) והריבית, שהם 10,800 שקל בשנה, והדלק - 10,412 שקל בשנה. בפחת חלה עלייה של 3.7% השנה, אך מחירי הדלק ירדו באופן מזערי. תעריפי הביטוח ירדו השנה במעט והם מסתכמים ו-1,457 שקל לביטוח החובה ו-2,975 שקל לביטוח מקיף.

לעומת זאת, מחירי התיקונים והחלפים דווקא עלו -  למרות הרפורמות בתחום. עלויות התיקונים והחלפים מסתכמות ב-4,779 שקל לשנה, 110 שקל יותר מאשר השנה שעברה, והצמיגים עולים 532 שקל - לעומת 514 שקל בשנה שעברה. העלות לק"מ נסיעה היא 2.21 שקלים, עלייה של אגורה.

בשל העלייה הזעירה בעלויות הרכב, גם עלויות אחזקת רכב לעובדים לא השתנו מהותית. התשלום לק"מ עבור נסיעה במכונית עם מנוע בנפח 1.6 ליטר הוא 3.86 שקלים לק"מ, ירידה של אגורה, ועבור מכונית עם מנוע בנפח 2.0 ליטר ישולמו 4.83 שקלים לק"מ. זאת, לשכירים הנוסעים לצרכי עבודה.

לעובדים עצמאיים וחברות נותנות שירותים יושלמו 2.76 שקלים לק"מ (על מכונית עם מנוע בנפח 1.6 ליטר) או 2.47 אגורות למכונית עם מנוע בנפח 1.3. ליטר.

"חשב" מציגים גם חישוב ארוך טווח של מדדי עלויות הרכב, שלא השתנה מהותית בשנתיים האחרונות. עלות האחזקה מזנקת בהתאם למחירי הדלק, ואז שבה ויורדת. המדד בינואר 2012 עמד על 102.3 (הבסיס, 100, הוא נתוני 2010), וכעת הוא עומד על 102.76. בשנתיים האחרונות המדד ירד עד ל-101.6, אך גם זינק ל-106.3 בספטמבר 2012 עם מחירי הדלק.

לכתבה בדהמרקר


Comments