תחזית: תוך שבע שנים נוצף במכוניות

נשלח 13 ביוני 2014, 5:58 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 13 ביוני 2014, 5:59 ]
דו"ח מדאיג של אחד מגופי המחקר החשובים בתעשייה, קובע כי בשנת 2021 ייוצרו עוד 21 מיליון מכוניות בכל שנה, מחציתן לשוק הסיני. היכונו לפקק, גם בישראל
רועי צוקרמן

בשנת 2021 ייוצרו בעולם 21 מיליון מכוניות נוספות, וייצור הרכב יגיע לשיא כל הזמנים. כך חוזה חברת המחקר IHS שמתמחה בתעשיית הרכב, בדו"ח שפורסם בכנס השנתי של החברה. מספרים שעשויים להוביל לזינוק משמעותי בנפח התנועה ואיתו בעומסים - שכן מעטות המדינות בעולם המצליחות להדביק את קצב הצמיחה הזה מבחינת פיתוח תשתיות.

על-פי התחזית, הצמיחה בייצור הרכב בעולם תעמוד על 21 מיליון מכוניות בשנה בעוד פחות משבע שנים, תודות להתאוששות בתעשיית הרכב שתגיע בעקבות התאוששות כלכלית גלובלית. בין היתר חוזים ב-IHS התאוששות ממשית באירופה, אם כי השחקנית החשובה ביותר תוסיף להיות סין - שמחצית מהייצור יופנה אליה. כדאי להזכיר כי מאז 2009 נרשמה צמיחה בייצור של 25 מיליון מכוניות בכל שנה. 

גם שוק הרכב האמריקאי צפוי לפרוח, אך התחזית לשווקי דרום-קוריאה ויפן קודרת יותר - שם צופים ירידה במכירות, בין היתר משום שהיצרניות המקומיות (קונצרן יונדאי בקוריאה וטויוטה והונדה ביפן) ימשיכו למקד את תשומת הלב שלהן בשווקי יצוא. 

שינוי בסדר הכוחות באירופה יוביל לייצור יותר מכוניות סדאן אוטומטיות? (צילום: רועי צוקרמן)
שינוי בסדר הכוחות באירופה יוביל לייצור יותר מכוניות סדאן אוטומטיות? (צילום: רועי צוקרמן)

שינוי מעניין צפוי גם באירופה, שם חוזים מעבר של כוח השוק לכיוון מזרח היבשת. בעוד שכיום מערב אירופה רוכשת כ-70% מהייצור המופנה ליבשת, בשנת 2021 חלקה יעמוד על 50% בלבד. פירוש הדבר כי היצרניות יידרשו לשנות את אופי המכוניות - לשם דוגמה במזרח אירופה קיים ביקוש ער יותר לדגמי סדאן אוטומטיים, בדומה לשוק הישראלי. 

גם אצלנו לא ורוד

בעוד בישראל אין תחזית ארוכת טווח למכירות רכב, נתוני השנים האחרונות - ובהם אלו של ינואר-אפריל 2014 - מצביעים על צמיחה משמעותית בגודל השוק. בעוד בשנת 2013 נמכרו אצלנו 212,581 מכוניות חדשות (4% יותר מב-2012), השנה נרשם זינוק של 22% לרמה שנתית של 272 אלף יחידות.


לכתבה באתר ynet

Comments