בטר פלייס, לפנייך: יצרנית המכונית החשמלית קודה פושטת רגל

פורסם: 1 במאי 2013, 8:13 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 1 במאי 2013, 8:14 ]

החברה מקליפורניה מכרה רק 100 מכוניות מאז שהוקמה ב-2009; בשנה שעברה נכשלה החברה בגיוס הון של 150 מיליון דולר, לאחר שגייסה בשלוש השנים הראשונות לפעילותה 300 מיליון דולר

    מאת סוכנויות הידיעות, 1/5/2013

מיזם הרכב החשמלי קודה מלוס אנג'לס הגיש היום (רביעי) בקשה לפשיטת רגל, לאחר שמכר רק כ-100 מכוניות חשמליות, צעד שמבטא איתות נוסף לכישלון הרכבים החשמליים לחדור לשוק הרחב.


קודה, המעסיקה כ-40 עובדים, הודיעה כי קבוצה של משקיעים שוקלת לרכוש את החברה תמורת 25 מיליון דולר. הליך פשיטת הרגל של החברה יאפשר לה לצאת משוק הרכב ולהתמקד באיחסון אנרגיה – תחום עסקים שדורש הרבה פחות מימון. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת שימור אנרגיה במתקנים ובניינים.

רכב חשמלי של קודה
צילום: רויטרס


רק לפני שלוש שנים קודה היתה אחת מהסטארטאפים המבטיחים בענף הרכב החשמלי של עמק הסיליקון, יחד עם פיסקר וטסלה, שחתרו לייצר רכבים חשמליים שיחדרו ללב שוק הרכב. משקיעים שפכו הון רב לתוך הענף המדובר, וקודה הצליחה לגייס 300 מיליון דולר.


אולם כאשר כח המשיכה של הענף החל להתפוגג, קודה התקשתה להמשיך ולגייס כסף. ב-2012 ניסתה החברה לגייס 150 מיליון דולר, אולם הצליחה לקבל רק 22 מיליון דולר, לפי נתוני רשות ני"ע בארה"ב (SEC).


עד כה, טסלה הצליחה למכור אלפי רכבים בארה"ב, אולם פיסקר נקלעה לקשיים ושוקלת גם היא פשיטת רגל. יצרנית הסוללה החשמלית של פיסקר, A123 סיסטמס, הגישה בקשה לפשיטת רגל בסוף 2012.


לכתבה בדהמרקר


כתבות קשורות:

בטר פלייס נתקעה עם מאות מכוניות

בטר פלייס בצרות. הפסידה 1.6 מיליארד ב-2012

הפסד עתק לבטר פלייס: 1.5 מיליארד שקל מ-2009

Comments