41%‬ מבעלי הרכב נוסעים פחות בגלל מחיר הדלק

נשלח 13 באפר׳ 2011, 22:01 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 13 באפר׳ 2011, 22:02 ]
סקר חדש מעלה כי הנהג הישראלי נוסע פחות עקב מחירו הגבוה של הדלק. לפי הסקר, העלאה נוספת וחציית קו 8 השקלים, תגרור תגובה קיצונית עוד יותר
בני ברק, 12/4/2011

ממשיכים לנסוע, אבל פחות. ‭41%‬ מבעלי הרכב הקטינו את מרחק הנסיעה שהם גומאים במכונית מדי חודש, בעקבות עליית מחירי הדלק. כך עולה מסקר שנערך בימים אלה על-ידי מכון סמית עבור משרד השמאים לוי יצחק. הסקר התקיים בקרב מדגם מייצג של 400 בעלי רכב פרטי, מבלי להתחשב בקילומטרז' שנצבר לצורך עבודה.

 

ניתוח תשובות הנסקרים מעלה כי בקרב ‭59%‬ ממשתתפי הסקר לא חל כל שינוי בקילומטרז' הפרטי שלהם גם אחרי התייקרות הדלק. ‭27%‬ השיבו שהם נוסעים מעט פחות, ואילו 14% השיבו כי קיצצו באופן משמעותי את מרחקי הנסיעות לאחר ההתייקרות.

 

פילוח נוסף של התשובות על-פי מספר הנסיעות החודשי, מעלה כי בקרב אלה שנוסעים מעט (פחות מ-12 אלף ק"מ בשנה), נרשם האחוז הגבוה ביותר של נהגים שהחליטו להקטין משמעותית את מרחקי הנסיעה ברכב. יש להניח שבמקרה זה, הנסקרים לא חייבים להשתמש במכונית על בסיס קבוע. לעומת זאת, בקרב אלה שנוסעים למעלה מ-24 אלף ק"מ בשנה, רק ‭7%‬ אמרו כי ייקור הדלק גרם להם לנסוע משמעותית פחות, 24% נוספים אמרו כי הם נוסעים פחות, ואילו 69% לא שינו את הרגלי הנסיעה.

 

משתתפי הסקר נשאלו גם כיצד יגיבו להתייקרות מחיר הדלק מעבר לרף 8 שקלים לליטר. התוצאות מעידות שהמחסום הזה משמעותי למדי עבור לא מעט נהגים ובעלי רכב. מרביתם יפחיתו במקרה כזה עוד יותר את הקילומטרז'. ‭24%‬ יסעו משמעותית פחות, ‭31%‬ יסעו מעט פחות, אך 40% השיבו כי לא ישנו את הרגלי הנסיעה.

 

אגב, בסקר שנערך לפני כמה שבועות על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בשביל הרשות לצרכנות של ההסתדרות, השיבו ‭35%‬ מהנשאלים שהתייקרות הדלק היא זו שפגעה בהם במיוחד, יותר מהתייקרות מחירי המזון הבסיסיים ‭(24%)‬ או מחירי המים ‭.(22%) ‬
 
Comments