טעינת רכב חשמלי - הגרמניות מאוחדות

נשלח 15 באוק׳ 2011, 13:51 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 15 באוק׳ 2011, 13:56 ]
כל יצרניות הרכב הגרמניות החשובות - ב.מ.וו, מרצדס וקונצרן פולקסווגן - יציגו היום (ד') את הפיתרון המועדף מבחינתן לטעינת כלי רכב חשמליים. ומהיכן הגיעה עזרה ותימכה מפתיעה בפיתוח? פורד וג'נרל מוטורס האמריקניות
חיים זרזר, 12/10/2011

האם נמצא הפתרון האולטימטיבי לעמדת טעינה אחידה ומקובלת על יצרניות רכב מתחרות? יצרניות הרכב הגרמניות המובילות, בהן קונצרן פולקסווגן על מותגיו, ב.מ.וו ומרצדס, יציגו היום (ד') ממשק אחוד לטעינת כלי רכב חשמליים. את המערכת המשותפת יציגו השלוש בפתיחת הוועדה הבינלאומית ה-15 ל"מערכות אלקטרוניות עבור כלי רכב ממונעים (Electronic Systems for Motor Vehicles), שתיערך בבאדן-באדן, גרמניה. בהודעה משותפת מטעם יצרניות הרכב, נמסר כי הפיתוח נערך ב"שיתוף פעולה הדוק" עם שתי היצרניות האמריקניות הגדולות, פורד וג'נרל מוטורס.

 

 

המערכת החדשה שאמורה לשמש כאמור את כל דגמי המכוניות הנטענים של היצרניות השונות, זקוקה לממשק טעינה אחד בכלי הרכב, אשר יאפשר ללקוח טעינה עם כל שיטות הטעינה הקיימות: חד ותלת-פאזי, בבית או בעמדת טעינה ציבורית מהירה. האחדת שיטת הטעינה אינה מוגבלת למחבר (קונקטור) בלבד: המערכת המאוחדת משלבת את דרכי התקשורת גם עם ספק האנרגיה (חברת החשמל למשל), ומתייחסת גם לנושאי בטיחות-שימוש.

 

לדברי היצרניות, ממשק אחוד לטעינה יוריד מעלויות הפיתוח והפריסה של כלי רכב חשמליים, וכך מבטיחות היצרניות. אב הטיפוס של מערכת הטעינה הועבר לוועדת התקינה הבינלאומית עוד בחודש ינואר השנה, והעמדה תהיה מוכנה לפריסה מלאה כבר באמצע 2012.

 

יש לציין כי מומחים בעולם הרכב מתייחסים להאחדת הטעינה כנושא בעל חשיבות-על, אשר יקבע אם הרכב החשמלי יצליח להשתלב בשוק הרכב באופן משביע רצון, או יכשל לחלוטין. בהתאם לכך וללא תקינה בינלאומית אחת בנושא, מנסים גופים רבים - בהם יצרניות רכב וגופי תקינה ברחבי העולם - להקדים וליצור האחדה שתחייב את כולם בעתיד.

 

כך למשל בתחילת שנת 2010 התאחדו יצרניות הרכב היפניות בניסיון ליצור האחדה בטעינה. בישראל כבר דווח על מחלוקת בין משרד התשתיות למכון התקנים בנושא זה, אך בחודש יולי השנה החליטו במשרד התשתיות כי התקנת עמדת טעינה ביתית היא "זכות טבעית שאינה נדרשת להרשאה מיוחדת". המשמעות המעשית של החלטה זו היא כי כל בעל מכונית חשמלית יוכל עקרונית להתקין עמדת טעינה אישית, שתחובר לרשת החשמל הביתית.

 

יש להזכיר כי בחברת בטר פלייס - פרויקט המכונית החשמלית של שי אגסי - אמרו ל-ynet לפני כשנה כי "החברה חוזרת ומצהירה כי תשתמש בשקעים בעלי תקינה בינלאומית, ובונה רשת טעינה פתוחה אשר תתאים לכל סוגי הרכב החשמלי שיגיעו ארצה".


לכתבה באתר ynet


כתבות קשורות:
דיווחים בדנמרק: מחלוקת בין בטר פלייס לשותפתה בפרויקט המכונית החשמלית
European auto makers pave way for uniform system of e-vehicle charging
Green power for electric cars - Development of policy recommendations to harvest the potential of electric vehicles
משרד התשתיות ביקש ממכון התקנים לא לאפשר טעינה ביתית של הרכב החשמלי
בלב התוכנית לתחנות טעינה לרכב חשמלי: אין טעינה מהבית
מכשירים את מונופול אגסי: משרד התשתיות לא יאפשר טעינה ביתית
לא תידרש התקשרות עם ספק טעינה למכונית חשמלית
מכונית חשמלית בישראל - כבר לא צריך את אגסי?
לא רק מכונית חשמלית: כיצד מתכנן שי אגסי לזכות בבלעדיות על מתקני הטעינה?
המדיניות המיועדת לטעינה של מכוניות חשמליות: שוב הציבור יפסיד וחברת החשמל תרוויח
מסתמן: אפשר לחבר את המכונית החשמלית גם לשקע הביתי
Comments