מחקר אירופי: למרות ההנחות, הרכבים החשמליים נשארים בחנויות

נשלח 26 בספט׳ 2011, 5:20 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 26 בספט׳ 2011, 5:25 ]
על פי המחקר של חברת ג'ייטו דיינמיקס, הסובסידיות שמעניקות המדינות השונות מגיעות לעשרות אלפי יורו לרכב, אך הלקוחות חוששים מטווח נסיעה מוגבל ומהיעדר נקודות טעינה
תומר הדר 26.09.11, 13:16

המכירות של רכבים חשמליים באירופה לא מתרוממות, למרות סובסידיות שונות שמעניקות המדינות. זאת, בין היתר, מכיוון שההנחות אינן משכנעות את הלקוחות שחוששים מפני טווח נסיעה מוגבל והיעדר נקודות טעינה. כך עולה ממחקר שפרסמה היום (ב') ג'ייטו דיינמיקס, חברה העוסקת בתיעוד וניתוח נתונים מענף הרכב העולמי.
 
כך קובע המחקר שבדנמארק, בה פעילה גם בטר פלייס, נמכרו רק 283 רכבים חשמליים במהלך המחצית הראשונה של 2011: "למרות שדנמארק מצטיירת כגן עדן לרכבים חשמליים באירופה, עם תמריצי מס שיכולים להגיע עד 20,588 יורו לרכב, נמכרו במדינה זו רק 283 רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2011, אשר מהווים 0.32% מכלל הרכבים שנמכרו בדנמארק בתקופה זו".

 

בנורבגיה, שמעניקה סובסידיות בגובה של עד 17,524 יורו לרכב, נמכרו במחצית הראשונה של 2011 רק 850 רכבים חשמליים אשר מהווים רק 1.23% מכלל מכירות הרכב במדינה בתקופה זו. בבריטניה, בה מוענקת סובסידיה בגובה של עד 6,400 יורו נמכרו במחצית הראשונה של 2011 רק 599 רכבים חשמליים, שמהווים 0.06% מכלל המכירות בתקופה זו ואילו בצ'כיה, שמעניקה סובסידיה נמוכה במיוחד לרוכבי רכב חשמלי - 271 יורו בלבד, נמכרו 43 רכבים חשמליים אשר מהווים 0.05% מכלל השוק.

 

בסך הכול מדגישים אנשי ג'ייטו דיינמיקס שבמפתיע, גם במדינות בהן מוענקות סובסידיות גבוהות של אלפי יורו וגם במדינות בהן מוענקות סובסידיות נמוכות - תופסות המכוניות החשמליות אחוזים נמוכים למדי מכלל הרכבים. באירופה כולה נמכרו במחצית הראשונה של 2011 רק 5,222 רכבים חשמליים, שמהווים 0.07% מכלל מכירות הרכבים.

 

לדברי גארט הסיון, סמנכ"ל מחקר בג'ייטו דיינאמיקס: "הנתונים מדגישים את ההשפעה הנמוכה שיש למחירי הרכב החשמלי על החלטות הלקוחות האם לרכוש אותו או לא. מזאת ניתן להסיק שהמכירות מושפעות פחות ממחיר ויותר מהגיאוגרפיה העירונית, מפריסת נקודות הטעינה ומבגרות השוק".
 

כתבות קשורות:
Comments