45 מיליון שקל לקידום אנרגיה ירוקה לתחבורה

נשלח 16 באוק׳ 2011, 23:53 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 16 באוק׳ 2011, 23:53 ]

המדינה הקצתה את הסכום לעידוד המחקר בתחום האנרגיות החלופיות לתחבורה. לתלות של ענף התחבורה בנפט יש השלכות סביבתיות חמורות

יעל דראל | 16/10/2011 14:32
תגיות: אנרגיה חדשה,תחבורה (סביבה), תלות בנפט
הקרן הלאומית למדע תקצה 45 מיליון שקלים לעידוד המחקר האקדמי בתחום האנרגיות החלופיות לתחבורה. תוכנית זו, הכוללת מחקר המתמקד בנושא סוללות לכלי רכב חשמליים, מהווה חלק מהתוכנית הממשלתית שאושרה בחודש ינואר האחרון, שהקציבה לפיתוח תחליפי הנפט סכום של כ-1.5 מיליארד שקלים לעשור הקרוב.
עומדים בפקק?
עומדים בפקק? "מחקר ופיתוח של טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה - מהווים משימה לאומית" צילום: יהונתן שאול
בשיחה עם nrg מעריב סיפר שגיא דגן, כלכלן במועצה הלאומית לכלכלה וחברה ממשרד ראש הממשלה כי "התוכנית של הקרן הלאומית למדע היא הצעד השני שכבר ננקט בתקופה האחרונה בתחום האקדמי, ורק חלק קטן מכלל הפעילויות והתוכניות שמתוכננות בעתיד הקרוב בתחום תחליפי הנפט".

לדבריו, תלות העולם בנפט הולכת וגוברת מדי שנה, ובולטת במיוחד בתחום התחבורה ולתלות זו השלכות סביבתיות חמורות, פגיעה חריפה ביציבות המחירים ובצמיחה הכלכלית בעולם. "מחקר ופיתוח של טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה - מהווים משימה לאומית", הוסיף דגן.
מוקד שירות לחברות

בעוד כשלושה שבועות צפוי שגיא לקחת חלק בכנס ירושלים לטבע וסביבה של החברה להגנת הטבע, שיוקדש השנה לנושא משק האנרגיה. בכנס יקחו חלק בין השאר שר התשתיות, עוזי לנדאו, השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל.

בתוך כך, שגיא מציין כי לצד הצעדים הראשונים בתחום האקדמי, החלה בחודשים האחרונים הרצתו של פרויקט מוקד שירות לחברות. פרויקט זה, המקודם באמצעות משרד התמ"ת, צפוי להקל על חברות ויזמים העוסקים בתחום של חיפוש תחליפי נפט לתחבורה, לצלוח בקלות את הליכי הביורוקרטיה השונים.

"המוקד הזה מספק מידע בנוגע לרגולציה ומאפשר ליזמים ולחברות שונות להבין באילו מסלולים עליהם ללכת, אם ברצונם לקדם את פעילותם מול הממשלה", הוא אומר. הפרויקט נמצא בימים אלה בהרצה, אולם בחודשיים הקרובים צפויה המדינה להכריז על השקתו הרשמית.

כנס ירושלים לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע, יתקיים ב – 7 בנובמבר בבנייני האומה בירושלים, בשיתוף משרד התשתיות הלאומיות והמשרד להגנת הסביבה.

לכתבה באתר nrg 


כתבות קשורות:
דיווחים בדנמרק: מחלוקת בין בטר פלייס לשותפתה בפרויקט המכונית החשמלית
European auto makers pave way for uniform system of e-vehicle charging
Green power for electric cars - Development of policy recommendations to harvest the potential of electric vehicles
משרד התשתיות ביקש ממכון התקנים לא לאפשר טעינה ביתית של הרכב החשמלי
בלב התוכנית לתחנות טעינה לרכב חשמלי: אין טעינה מהבית
מכשירים את מונופול אגסי: משרד התשתיות לא יאפשר טעינה ביתית
לא תידרש התקשרות עם ספק טעינה למכונית חשמלית
מכונית חשמלית בישראל - כבר לא צריך את אגסי?
לא רק מכונית חשמלית: כיצד מתכנן שי אגסי לזכות בבלעדיות על מתקני הטעינה?
המדיניות המיועדת לטעינה של מכוניות חשמליות: שוב הציבור יפסיד וחברת החשמל תרוויח
מסתמן: אפשר לחבר את המכונית החשמלית גם לשקע הביתי

Comments