חברי כנסת מהשדולה הסיבתית חברתית הדוגלים בהגברת השימוש בתחבורה ציבורית, נענו להזמנת הארגון מגמה ירוקה ועלו בתל אביב לאוטובוס בשעות השיא - מה התרשמותם?
![]() חבר כנסת ניצן הורוביץ באוטובוס בתל אביב - צילום: רועי ברקוביץ', מגמה ירוקה להקשיב לתלונות הנוסעים חברי כנסת זכו להקשיב על האיחורים מהם סובלים נוסעי התחבורה הציבורית מדי יום ביומו. ואכן הנוסעים שיתפו את נבחרי העם בתחושותיהם הקשות כשהם נאלצים להתמודד עם השפלות יום יומיות ושירות גרוע. בתום הנסיעה הביעו חברי הכנסת את דעתם על התחבורה הציבורית והפעם, מתוך התנסות. ח"כ הורוביץ אמר: "מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי המבוסס על הנצחת התלות ברכב הפרטי וחוסר יכולת לפתח מערכות יעילות, מהירות ונקיות לתחבורה ציבורית בת קיימא. תחבורה ציבורית צריכה להיות משימה לאומית ממדרגה ראשונה. זה טוב למשק, לצרכנים, לסביבה ולמאבק בתאונות הדרכים." ח"כ חסון שמכהן גם כיו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה אף הוא התבטא: "פיתוח תשתית של תחבורה ציבורית משולבת ויעילה במטרופולין ת"א הוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית. הדבר יפחית את זמני הנסיעה ויביא לחסכון באנרגיה ולהפחתת הזיהום. לתושבי מטרופולין תל אביב מגיעה מערכת תחבורה כמו בכל עיר גדולה בעולם". לקראת דיון בשדולה בנושא התחבורה הציבורית ![]() חבר הכנסת יואל חסון אף הוא מבלה את זמנו בנסיעה באוטובוס לטעום מסבלותיהם של משתמשי התחבורה הציבורית - צילום:רועי ברקוביץ', מגמה ירוקה תוגנית רה-ארגון בתל אביב תוכנית הרה-ארגון לתחבורה בתל אביב, המתוכננת ומבוצעת על ידי חברת נתיבי איילון (בשיתוף עם עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נתיבי תחבורה עירוניים - נת"ע) מייצגת תפיסת תכנון תחבורתי, שכבר רווחת בעולם המערבי. התפישה אומרת שיש ליצור אצל הציבור העדפה לשימוש יום יומי בתחבורה ציבורית. עיקרי תכנית הרה ארגון כוללים- הגברת הנגישות על ידי מעבר למסלולים בשיטת שתי וערב. כיום בתל אביב מקובל שלאוטובוס אחד יש מסלול ארוך בנסיעה שאיננה ישירה בין נקודה ההתחלה לתחנה הסופית, אלא לעיתים מכפילה את הדרך בין שני היעדים. הרה ארגון גם מדבר על קיצור זמני הנסיעה, תדירות גבוהה והגעה בזמן, צמצום החשיפה למטרדי רעש וזיהום אוויר (מסלולים בצירים ראשיים) ומידע נגיש בתחנות. הארגון מגמה ירוקה הכין מספר הצעות מקוריות ומעניינות נוספות לאלה שכבר הועלו ברה-ארגון כמו למשל: תשלום לפי משך זמן הנסיעה ולא 'כרטיס אחד לנסיעה אחת'. דבר דומה קיים במספר מדינות באירופה, אתה יכול להשתמש באותו כרטיס במשך לדוגמה, שעתיים ובמשך הזמן הזה לנסוע בכל הקווים. |