פורסם: 31 באוק׳ 2010, 10:49 על ידי: Sustainability Org
31.10.2010
דניאל שמיל
|
|
בזמן שחברות שונות מנסות להתגבר על טווח הנסיעה המצומצם של מכוניות חשמליות
וחושבות על פתרונות כמו מנוע בנזין קטן להטענה (GM) או החלפה מהירה של כל
מערכת הסוללות (בטר פלייס), טכנולוגיית המצברים מתקדמת ומייתרת את "מאריכי
הטווח". חברת המצברים הגרמנית DBM וספקית החשמל "לקר" מברלין ערכו בשבוע
שעבר ניסוי בו הגיעה מכונית חשמלית לטווח של 605 ק"מ (ממינכן לברלין), זאת
לעומת כ-160 ק"מ במכוניות חשמליות היום.
מכונית הניסוי היתה אאודי A2 משומשת, שהוסבה להנעה חשמלית. במכונית הותקן
המצבר מסוג ליתיום –מטאל-פולימר, המתאפיין בממדים קטנים ובאפשרות לטעינה
מהירה במיוחד - חמש דקות. לא ברור, עם זאת, מה מחירו ומתי אפשר יהיה לייצר
מצברים כאלה.
בניסוי אחר, שנערך לפני כשבועיים ביפן, הצליחו מהנדסים לנסוע 1,003 ק"מ
במכונית חשמלית, אולם זו נסעה במהירות של 40 קמ"ש וצוידה במצברים גדולים
יחסית. נראה שהדור הראשון של מכוניות חשמליות יאופיין בטווח נסיעה המתאים
לנסיעה עירונית או פרברית, או יצויד במאריכי טווח כמו מנוע בנזין, אך מעבר
לפינה מתוכננים כבר מצברים שיהפכו את המכונית החשמלית לנוחה לשימוש ולתחליף
למנועי הבנזין, ללא צורך בפשרות.
לכתבה בדהמרקר
|
|
|