מועצת בית דגן תתחיל להפעיל שירות הסעות לתושבים בעזרת רכב שמונע על ידי אנרגיה סולארית. ה"דגנית" תעבור בין בתי הספר, קופות החולים והמתנ"ס. המחיר עוד לא נקבע, וייתכן שיהיה סמלי בלבד גלעד מורג נעים בעזרת השמש: בימים הקרובים תושק ביישוב בית דגן "הדגנית"- מעבורת נוסעים לשימוש הציבור ביישוב. הדגנית תנוע בעזרת אנרגיה סולארית ותעבור בכמה מסלולים ביישוב לשימושם של התושבים.
השקת "הדגנית" היא חידוש בתחום המוניציפלי, כי עד כה לא הושק ברשויות המקומיות רכב סולארי למטרה זו. לרכב החדש גג סולארי, והוא נטען על ידי השמש. בנוסף, יש גם תחנת תדלוק חשמלית שפועלת על אנרגיה סולארית. ממועצת בית דגן נמסר כי "יכולים לעלות על הדגנית 10 אנשים. בית דגן היא המרחב האורבני הראשון בישראל שיכולים לנוע בו כלי רכב חשמליים על פי חוק". לגבי התשלום נמסר מהמועצה כי יש דילמה ו"ייתכן שיהיה תשלום סמלי".
הרכב הסביבתי יעבור בכמה מסלולים בכל יום: בבוקר לכיוון בית הספר, אחר כך לקופות החולים, ואחר הצהריים למתנ"ס. הפרויקט בוצע על ידי חברת "שמרז" ושוויו של הרכב הוא 150–170 אלף שקל. את הדגנית חנך השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, כשביקר בשבוע שעבר בבית דגן. ארדן הגיע ליישוב כדי לדון בתוכניות הירוקות של המועצה שכלולות ב"ספירלה", תוכנית הפיתוח של ראש המועצה, אלי דדון, שמתמקדת ב־12 מישורי חיים והתפתחותם ב־12 שנה הבאות.
אלוני כהן, ממנהלי חברת שמרז טכנולוגיות וממפתחי תוכנית "הספירלה" מסביר: "רדיוס החיים הקהילתי הינו שלושה ק"מ בלבד. ברדיוס זה יימצאו, במרבית המקרים, התשובות לצרכים הקהילתיים של התושב – גן הילדים, פארק המשחקים, קופת החולים, מרכז הקניות, כספומט וכו'. ברדיוס חיים קהילתי זה נותנת התחבורה האקולוגית מענה מלא, זול ונוח. הסעות בתדירות גבוהה בכלי רכב סולאריים ובכלי רכב חשמליים פרטניים קטנים הם העתיד של התחבורה ביישובים וברובעי עיר שונים. העתיד הזה כבר כאן".
ראש המועצה אלי דדון: "תפיסת "היישוב הירוק" מעשירה את עולם התוכן החינוכי ובמוסדות החינוך ביישוב עוסקים בנושא המיחזור, האנרגיה החלופית, צמצום זיהום האוויר והמים ועוד"
|