סגן נשיא החברה בצפון אמריקה הצהיר כי יצרנית המכונית החשמלית עשויה לרכוש חשמל במחירי שפל ולמכור אותו בשעות שיאיצרנית המכונית החשמלית, בטר פלייס, עשויה להיכנס לתחום הסחר באנרגיה. כך מדווח היום (א') אתר גרינטק.לדברי ג'ייסון וולף, סגן נשיא בטר פלייס בצפון אמריקה, בשל המודל העסקי הלא שגרתי של החברה, היא עשויה לרכוש חשמל מספקים שונים בזמן מחירי שפל ולאחר מכן למכור אותו בשעות שיא. מהלך זה יאפשר לה לפעול כספק אנרגיה, אולם טרם התקבלה על כך החלטה סופית. וולף אמר את הדברים בכנס שנערך בשבוע שעבר בפאלו אלטו. הבוקר פורסם במעריב עסקים כי מיזם המכונית החשמלית של החברה יושק ברבעון האחרון של 2011 . במיזם, שהשותפים המרכזיים בו הם איש העסקים שי אגסי והחברה לישראל, יוצעו מכוניות חשמליות מתוצרת רנו "פלואנס" על בסיס תשלום חודשי קבוע, בהתאם ל"חבילת קילומטרים" שבה יבחר הלקוח. מצברי המכונית ימולאו באמצעות מתקני טעינה, שיוצבו ליד ביתו של הלקוח ובחניון במקום העבודה. בנוסף, החברה תציב תחנות להחלפה מהירה של מצברים בדרכים בין-עירוניות, שישרתו לקוחות היוצאים לנסיעות ארוכות. המיזם, שבו הושקעו עד כה למעלה מ600- מיליון דולר, מעורר עניין רב בקרב משקיעים ואנשי תעשיית הרכב בגלל הפתרון החדשני לבעיות האנרגיה ואיכות הסביבה. אולם סיכויי הצלחתו אינם ברורים: המכוניות החשמליות שהוצגו עד כה לא מתאימות לנסיעה למרחקים ארוכים בעומס מלא. מחירן הגבוה של הסוללות הנטענות מייקר מאוד את המכונית החשמלית - ומחירה עשוי להיות כפול (לפני הטבת מס) ממחיר מכונית דיזל מקבילה. ויינשטוק אמר בסוף השבוע כי התחשיבים מבוססים על ההערכה שהמס שיוטל על המכונית החשמלית יהיה 10% בלבד, לעומת כ90%- על רכב פרטי רגיל. |