המריבה סביב מחלף אם המושבות: "משרד התחבורה לא שייך לעיריית רמת גן"

נשלח 9 ביולי 2011, 23:33 על ידי Sustainability Org
10/7/2011, מאת אבי בר-אלי
 
"אני מבין שרמת גן דואגת לרמת גן, אבל משרד התחבורה צריך לראות את מצוקת התחבורה בראייה כוללת, גם אם זה יקשה קצת בהתחלה על העיר" - כך הגיב בסוף השבוע בעלי קבוצת ב.ס.ר, נחשון קיויתי, לעתירה שהגישה עיריית רמת גן לבג"ץ נגד פתיחת מחלף ודרך אם המושבות. הפרויקט, שאמור להיחנך מחרתיים, נבנה במשך שבע שנים.

הפרויקט אמור בין היתר לחבר את בני ברק לכביש 4, ולהאיץ את הקמת מתחם העסקים החדש של העיר שבו כבר בנתה ותבנה ב.ס.ר שלושה מגדלי משרדים (ב.ס.ר 2-4). המתחם, שעתיד לאכלס 15 מגדלי משרדים ושירותים, מאיים עם זאת לשבור את הדומיננטיות שבה אחז עד כה מתחם הבורסה ברמת גן.

"תחרות היא דבר טוב", אומר קיויתי. "מתחם הבורסה כבר שבע. הוא מאוד צפוף, לא נותרו בו כמעט מגרשים. לכן טבעי היה שבבני ברק השכנה תתפתח לכיוון הזה, והטרנד הבא של מגדלי משרדים הוא בבני ברק, שם אתה יכול לקנות משרדים זולים ב-30%-40% מברמת גן".

בעיריית רמת גן טענו בעתירתם בסוף השבוע, כי פתיחת ציר הגישה הנוסף בין כביש 4 העמוס לבין ליבו של גוש דן, עתידה להציף את רחובותיה בתנועה סואנת. זאת, מבלי שהיא קיבלה תקציב להיערך לכך תשתיתית, ותוך סכנה ליצירת עומסי תנועה במתחם הבורסה.

"מערכת הכבישים צריכה להתפתח לא רק כדי לשרת את נקודתית את רמת גן, אלא את הסביבה כולה", מגיב קיויתי. "אני לא מאמין שהם יצליחו עם צו מניעה שביקשו. משרד התחבורה הוא לא רק של רמת גן, בני ברק או תל אביב. אני חושב שהמשרד עשה נכון כשבחן את הנושא בראייה כללית".

לכתבה בדהמרקר


סיום מוצלח למאבק להקמת גשר לרוכבי אופניים בין פ"ת לת"א

 

Comments