האם יוכלו תושבי אילת לעלות על רכבת ולרדת בקרית שמונה?

פורסם: 29 בנוב׳ 2009, 5:32 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 29 בנוב׳ 2009, 14:01 ]
מועד פרסום: 26/11/2009
 

לפי שר התחבורה, ישראל כץ, התשובה חיובית ■ כץ סיפר בראיון לגלי צה"ל כי בשבועות הקרובים יגיש לממשלה בקשה לתקציב מיוחד על מנת לקדם את המיזם, שלדבריו "יבטל את משמעות המילה פריפריה'".

שר התחבורה, ישראל כץ, התחייב בראיון לגלי צה"ל היום (ה') לאשר הקמת מסילת רכבת כבדה בצפון, ולא רכבת קלה כפי שקידמו משרדו ומשרד האוצר עד היום. באוצר, לעומת זאת, לא ממש יודעים על מה הוא מדבר.

השר סיפר כי בשבועות הקרובים יגיש לממשלה בקשה לתקציב מיוחד על מנת לקדם את המיזם, שלדברי השר "יבטל את משמעות המילה פריפריה". כמו כן, ציין כי החלטתו בנושא היא סופית, ומוסכמת על ראש הממשלה.

על-פי היוזמה, המתואמת עם ראש הממשלה, לדברי כץ, יומשך התוואי הקיים של הרכבת עד קריית שמונה, ואילו בדרום הארץ אילת תחובר לבאר שבע בקו נוסף. כמו כן מתוכננים קווי רוחב בין חיפה לבית שאן, עכו לכרמיאל ובאר שבע לאשקלון.

ההכרזה של כץ לא עולה בקנה אחד עם עמדת האוצר ועמדת מנכ"ל משרד התחבורה, שתומכים בהקמת רכבת קלה באזור הצפון. "לא ידוע על כל שינוי שחל בעמדת הדרג המקצועי במשרד התחבורה. אם העמדה אכן השתנתה - נדון יחד בכל החלופות", נמסר ממשרד האוצר.

לכתבה בגלובס

Comments