הנה באה הרכבת החשמלית

פורסם: 31 באוג׳ 2010, 8:16 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 28 באפר׳ 2011, 9:23 ]

ב-2015 יעלו על הפסים הרכבות החשמליות הראשונות. התוכנית תפחית את זיהום האוויר והרעש ותקטין את צריכת הדלק

nrg מעריב | 30/8/2010 12:36

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) תפקיד היום (ב') את התוכית לרכבות חשמליות של רכבת ישראל. הפרויקט בעלות של חמישה מיליארד שקל, צפוי לשפר בצורה ניכרת את תדירות ומהירות הרכבות ולהפחית את זיהום האוויר והרעש. על פי הצפי של רכבת ישראל, הרכבת החשמלית הראשונה תעלה על הפסים ב-2015.

תחנת הרכבת בלהבים. בקרוב רכבת חשמלית
תחנת הרכבת בלהבים. בקרוב רכבת חשמלית צילום: דודו גרינשפן

מרבית המדינות המפותחות צמצמו את היקף הרכבות המונעות בהינע דיזל, ועברו להינע חשמלי, על ידי חשמול מערכת המסילות שלהן. כעת, פועלת רכבת ישראל למעבר להנעת רכבות בחשמל, והתאמת רשת מסילות הברזל להנעת רכבות חשמליות.

ברכבת מסבירים שהפרויקט יאפשר שדרוג משמעותי של כלל מערך הרכבות בישראל לרבות שיפור השירות לנוסע, הגברת מהירות ותדירות הרכבות, אמינות ודיוק גבוהים יותר, שיפור האינטגרציה עם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים, הגדלת קיבולת הנוסעים, הקטנת הצפיפות בקרונות בשעות הלחץ ופוטנציאל לתוספת תחנות.

ברכבת ישראל מדגישים כי מעבר לרכבות חשמליות יביא לחיסכון עצום בהוצאות הדלק של רכבת ישראל. "בעוד שהיום עומדות הוצאות התידלוק של הרכבת על כ- 200 – 250 מיליון שקל בשנה", מסבירים ברכבת, "לאחר חישמול רשת המסילות יעמדו הוצאות התידלוק על עשרות בודדות בלבד".

"רשת מסילות חשמלית תביא את רכבת ישראל לעידן חדש", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל. "היכולת שלנו להעביר רכבות מהירות יותר וארוכות יותר, תאפשר לקלוט יותר נוסעים ולהסיע אותם בבטחה ובזמן הקצר ביותר מנקודה לנקודה. המשמעות היא עלייה חדה במספר הנוסעים הבוחרים ברכבת – וכתוצאה מכך: פחות רכבים, פחות תאונות ופחות זיהום אוויר".

לכתבה באתר nrg


כתבות קשורות:
"הגיע זמן המלחמה": יונה יהב יוצא לקרב למען שיקוע המסילה
על פרויקט חשמול מערך הרכבות בישראל – הזווית של רכבת ישראל
Comments