שניים מבכירי מעצ נטשו את החברה המידרדרת לטובת חברת נ.ת.ע - וביחד עם עוד שלושה מיוצאי מעצ, ינהלו החמישה את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן: ניר קוגל יתמנה לסמנכ"ל התכנון, ארז כוכבי לסמנכ"ל הביצוע, ושי יפתח ישמש משנה למנכ"ל יהודה בר־אוןמאת אבי בר-אלי, 21/6/2014חברת נ.ת.ע הממשלתית, שאמונה על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, מאיישת מחדש את השדרה הניהולית בה, ומצטיירת אט אט כמעצ חדשה. זאת, מאחר שחמשת נושאי המשרה הבכירים בה הם יוצאי מעצ - ששיתפו פעולה יחד במהלך השנים האחרונות. ל-TheMarker נודע כי שניים מבכירי מעצ עד לאחרונה עזבו את החברה, שסובלת ממשבר ניהולי ומקצועי, ועתידים להתמנות לתפקידים בכירים בנ.ת.ע: מנהל אגף תכנון במעצ, ניר קוגל, שעתיד להתמנות לסמנכ"ל תכנון בנ.ת.ע; וארז כוכבי, שניהל את הפרויקטים המסילתיים של מעצ במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל" הממשלתית. כוכבי צפוי להתמנות לסמנכ"ל הביצוע של נ.ת.ע, ולהוביל ברמת השטח את פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקוה. ![]() צילום: עופר וקנין
עזיבת השניים את מעצ מהווה מכה קשה לזרוע הביצוע הממשלתית המובילה של פרויקטי התחבורה. זאת, לאור פרישתו הקרובה של המנכ"ל, שי ברס, ברקע טענות קשות לכשלים ניהוליים ולמחדלים ביצועיים בכמה מפרויקטי החברה. במקביל, אישר בשבוע שעבר דירקטוריון נ.ת.ע את מינויו של שי יפתח לתפקיד המשנה למנכ"ל החברה. יפתח מונה רק במארס אשתקד לתפקיד מנהל החטיבה העסקית ברשות מקרקעי ישראל, לאחר ששימש סמנכ"ל הכספים של מעצ ב–2007–2012. בנ.ת.ע יכהן יפתח כמשנה למנכ"ל יהודה בר־און - מי ששימש המשנה למנכ"ל מעצ ב–2005–2009, תחת המנכ"ל דאז אלכס ויז'ניצר - שמכהן זה כשנה כיו"ר דירקטוריון נ.ת.ע. בכך, למעשה, חזרה צמרת מעצ לשלב ידיים בפרויקט הרכבת הקלה של גוש דן - למעט סמנכ"לית התכנון והביצוע הדומיננטית דאז, בינת שוורץ, שמכהנת כיום כראש מינהל התכנון במשרד הפנים. ![]() אלכס ויז'ניצר
צילום: תומר אפלבאום
עם כניסתם לתפקיד של ויז'ניצר ובר־און, החל בנ.ת.ע הליך בנייה מחדש של כל השדרה הניהולית ובחינה מחודשת של יעדי החברה. זאת, לנוכח הכישלון היחסי שרשמה החברה בארבע השנים האחרונות בכל הקשור לקידום פרויקט הרכבת הקלה. בשבועות הקרובים עתידה נ.ת.ע לאייש לפחות עוד שלושה תקני הנהלה בכירה, כשלפי הערכות, ייבחרו אלה על ידי ויז'ניצר ובר־און על סמך ניסיונם בעבר. לכתבה בדהמרקר |