התבטאות נדירה: פורד נגד בטר פלייס בתערוכת דטרויט

נשלח 22 בינו׳ 2011, 9:34 על ידי Sustainability Org
נציגת פורד העבירה ביקורת על שיטת החלפת הסוללות ברכב החשמלי שמפתחת בטר פלייס: "כיצד ניתן להתחייב כיום למנגנון שבעוד חמש שנים יהיה מיושן?"
תומר הדר 20.01.11, 18:16 

יצרני הרכב הוותיקים אינם מסתירים במקרים רבים את דעתם לגבי בטר פלייס הישראלית, יש שיאמרו מסיבות מובנות - אחרי הכול, יצרני הרכב הגדולים עדיין משקיעים לא מעט מזמנם וממשאביהם במכוניות בעלות מנועי בנזין ודיזל, בעוד שבטר פלייס משליכה את יהבה על שוק הרכב החשמלי. אך בתערוכת דטרויט המתקיימת בארה"ב נשמעה ביקורת דווקא מכיוונה של חברת פורד, אשר משקיעה לא מעט ממשאביה בפיתוח רכב חשמלי, ואף הציגה לאחרונה את הפוקוס החשמלית. עיקר הביקורת הופנה אל שיטת החלפת הסוללות, אשר, נכון להיום, ישימה אך ורק לשני דגמים של חברת רנו.

 

לדבריה של סוזן צ'ישקה, סגנית נשיא האגף הסביבתי של חברת פורד, "אין היגיון בשיטת החלפת הסוללות. חברת פורד לא תשקיע בסוללות מתחלפות מכיוון שפירוש הדבר ויתור על עלויות פיתוח של סוללה אשר מסוגלת לספק טווח רציני לרכב החשמלי ולא טווח נמוך כפי שקיים כיום".

 

לדברי צ'ישקה, "טכנולוגיית הסוללות משתפרת. כתוצאה מכך גודל הסוללות הולך וקטן. תוך שנתיים מהיום הסוללות כבר יהיו קטנות יותר. בהינתן ההתקדמות הטכנולוגית, כיצד ניתן להתחייב כיום למנגנון סוללה שבעוד חמש שנים כבר יהיה מיושן?".

 

בבטר פלייס מסרו בתגובה לדברים הללו: "מהיום הראשון נושא הטמעתן של סוללות מסוגים שונים היווה דרישה בסיסית בתחנות החלפת הסוללה. ערכנו מחקרים ניכרים בתחום המחקר והפיתוח כדי לפתח מתאם אשר יאפשר החלפה של סוללות בכלי רכב מסוגים שונים".


לכתבה בכלכליסט

Comments