מאת אבי בר-אלי, 22/2/2012
בעיריית תל אביב לא להוטים להפעיל אוטובוסים בשבת. הם מרעישים, מזהמים ורובם ממילא יישארו ריקים. יוזמי ההחלטה, חברי סיעת מרצ הנמרצים, יסתפקו בהארכת קווי השירות של המוניות בשבתות לתוך יפו (קו 4), לרמת אביב (קו 5) ולשכונות התקוה ונחלת יצחק (קו 16). אלא שזו שנת בחירות. הכפייה הדתית היא להיט תקשורתי. המועמד הפוליטי הטרי, יאיר לפיד, פצח בשבוע שעבר בקמפיין ניגוח חרדים, וחסימתו בידי חולדאי ודאי לא תזיק למקורבתו, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'. אך ברקע הדברים, מתגלה עוד פרק בהתנגחויות שבין חולדאי לשר התחבורה ישראל כץ. בתל אביב הרי מודעים לסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה, וודאי שמודעים לכך שכל שינוי בתנאי רישיון הפעלה של תחבורה ציבורית דורש את אישור משרד התחבורה. ואולם, לאחר הביקורת שהטיח חולדאי באימפוטנטיות של משרד התחבורה, התגובה של כץ ששלחה את התכנית להקמת רשות תחבורה מטרופולינית להקפאה עמוקה, חבירת חולדאי למשרד האוצר בפרויקט הרכבת הקלה, וייבוש חברת נתיבי איילון העירונית בידי כץ כתגובה - למה לפספס הזדמנות לזרוק עוד קיסם למדורה? החלטת המועצה להרהר בהפעלת תחבורה ציבורית באוטובוסים בשבת תישאר על הנייר. אבל עדיין יש מי שייהנה לראות את שר התחבורה מתפתל, נלחץ ושותק בניסיון לחמוק מתיקון האיוולת התחבורתית.
כתבות קשורות: |