הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית תבוא על חשבון פיתוח כבישים מהירים

נשלח 17 בפבר׳ 2011, 0:44 על ידי Sustainability Org
כדי להוזיל את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-10%, האוצר מציע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל
ליאור גוטמן 17.02.11, 10:20 

משקיעים מצד אחד, מקצצים מצד שני. ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב הצעת מחליטים להוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור של 10%, זאת כמתחייב מהצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בשבוע שעבר, כאשר הציגו סדרת צעדים לטיפול בגל ההתייקרויות במשק. פרט להורדת מחירי הבנזין, הצעה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע, הבטיחו נתניהו ושטייניץ להוזיל את מחירי הנסיעה באוטובוסים ב-10%, צעד שיעלה לקופת המדינה כ300 מיליון שקל.

 

אולם עיון בהצעת המחליטים שהופצה לשרי הממשלה מגלה ממצא מעניין: משרד האוצר גילה מקור תקציבי חדש למימון הוזלת תעריפי הנסיעה, והשרים מתבשרים שכדי לממן את הוזלת תעריפי הנסיעה. "מוצע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל". במילים אחרות, נוסעי האוטובוסים יזכו לכמה שקלים של הנחה במחיר הכרטיס, ואלו שמבלים בפקקי התנועה ייאלצו לחכות לשנה הבאה עד שהסכום שקוצץ מתקציב פיתוח רשת הכבישים הבין עירונית יוחזר. שאר המימון יגיע מקיצוץ רוחבי של 1% בתקציבי המשרדים.

 

אגב, הוזלת תעריפי הנסיעה נוגעת רק ללקוחות קבועים שמשתמשים בכרטיס "חופשי חודשי". לקוחות מזדמנים ימשיכו לשלם את מחיר הנסיעה שהתייקר בתחילת השנה ב-3%. שר התחבורה ישראל כץ מתנגד להצעה, אולם למרות התנגדותו היא צפויה לעבור ברוב גדול.


לכתבה בכלכליסט

Comments