הרכב היברידי? אל תסייעו לו בשעת תאונה

פורסם: 21 בינו׳ 2013, 6:11 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 21 בינו׳ 2013, 6:12 ]
אף שרכבים חשמליים והיברידיים עומדים בתקנים מחמירים, משרד התחבורה דורש מהיצרנים אישור כדי לא לסכן צוותים רפואיים

מאת תומר הדר, 21/1/2013

מדינת ישראל דורשת מכל יבואני הרכב שייבאו ארצה מכוניות חשמליות או היברידיות להציג מסמכים מיוחדים מטעמו של יצרן הרכב, שלפיהם הרכב אינו מסוכן לעוברי אורח במקרה של תאונה. ל"כלכליסט" נודע שבמידה שמסמכים אלה לא יסופקו למשרד התחבורה, לא יוכלו היבואנים לקבל אישורים לייבא דגמים היברידיים וחשמליים. כך עולה מתוכנו של מכתב שנשלח לאחרונה אל כל יבואני הרכב בישראל שמייבאים דגמים חשמליים או היברידיים.

 

על פי תוכן המכתב, שעליו חתום כמאל קייס, ראש תחום התקינה במשרד התחבורה, קיימת בחוק חובה על כל אזרח לתת עזרה במקרה של תאונה לפני הגעת צוותי ההצלה. אלא שמכוניות חשמליות, מדגישים גורמים המקורבים למשרד התחבורה, אינן בנויות כמו מכוניות רגילות. לכן דורשים במשרד התחבורה מיבואני הרכב החשמלי וההיברידי "הוראות יצרן אשר יתארו אם יש צורך בפעולות מיוחדות מצד הציבור או הצוותים הרפואיים בטרם יתחילו בטיפול רפואי בנפגעים בתוך הרכב". במידה שהוראות מיוחדות כאלה אינן קיימות, אומרים אנשי משרד התחבורה כי "במידה ולא נדרשות פעולות מיוחדות מצד הציבור או הצוותים הרפואיים, היצרן נדרש לציין זאת במפורש".

 

 

לדברי גורמים המקורבים למשרד התחבורה, דרישה זו לחייב את יבואני הרכב לקחת אחריות על מקרה של פגיעה באזרחים במהלך חילוץ מתאונה ברכב חשמלי היא ייחודית לישראל ואינה קיימת באף מדינה בעולם. "יצרני הרכב הגדולים מייצרים את הרכבים החשמליים וההיברידיים לאחר אלפי שעות מחקר והקפדה על סטנדרטים בטיחותיים שאינם שונים מאלה של כל מכונית אחרת בעלת מנוע בנזין", מדגיש יבואן רכב. "יצרן רכב לא יעז לחתום על מסמך כזה ולכן יבוא רכבים חשמליים לישראל ייתקע. באותה מידה יכלו במשרד התחבורה לבקש גם אישור זהה למקרה שבו מכל הדלק של מכונית רגילה מנוקב בתאונה ועוברי אורח ייפגעו בשריפה", מסביר היבואן. לדברי גורמים במשרד התחבורה, בימים אלה פועל המשרד להסדרת הנושא.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "דרישות משרד התחבורה לרכב חשמלי מבוססות בין השאר על דרישות רשויות הביטחון וההצלה, המחייבות נקיטת אמצעי זהירות הנחוצים בעת חילוץ והצלה. נציין כי הנושא עלה במסגרת דיונים של משרד התחבורה עם איגוד יבואני הרכב, שבהם הוצגו בפני אנשי האיגוד הדרישות ומקורן".


לכתבה בכלכליסט


כתבות קשורות:

Comments