האיחוד האירופי קובע מגבלת פליטות גזי החממה לתעופה

נשלח 16 במרץ 2011, 13:46 על ידי Sustainability Org

נציבות האיחוד האירופי קובעת את המגבלה הראשונה של סחר בפליטות גזי החממה וזאת בענף התעופה

15/03/2011 מרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס

מטוס
ארבוס לפני המראה, בשנה הבאה ישים לב יותר לפליטת פחמן דו חמצני - צילום: buyusedairplanes.com
בינואר 2012 יחל סחר בהיתרי פליטות לענף התעופה באיחוד האירופי יפתח עם הקצבה שנתית בגובה 213 מיליון טון של פחמן דו חמצני. זהו צעד המפתח הראשון של נציגות האיחוד האירופי להפחתת ההשפעה של התעבורה האווירית על התחממות כדור הארץ.

כל הנכנסים ויוצאים לאיחוד האירופי

על פי ההחלטה החדשה של נציגות האיחוד האירופי, החל מתחילת שנת 2012 כל מטוס הנכנס או יוצא משדות התעופה במדינות האיחוד האירופי יהיה נתון לתקנות הסחר בפחמן דו-חמצני. המטוסים שיהיו פטורים הם מטוסים קלים מאוד ומטוסים של הצבא, של המשטרה, של המכס ומטוסים להצלה. גם מטוסי הממשלה, אלה המשמים לאימון או לטיסות ניסוי יהיו פטורים מן התקנה.

בשנת 2013 המגבלה תהייה על 95 אחוז מן הפליטות של מגזר התעופה, כ-208 מיליון טון. בהתחלה, האשור ל-82 אחוז מן הפליטות יינתן לחברות התעופה ללא תשלום, 15 אחוז יהיו סחירים ושלושה אחוז ישמרו לחברות התעופה החדשות שיכנסו לשוק.

עליה במחירי כרטיסי הטיסה

יש הסכמה בכך שהמחירים יעלו אך אין הסכמה על שיעור העלייה. לדברי מנהיגים באיחוד האירופי ההשפעה על מחירי כרטיסי הטיסה של הצעד הזה הוא מזערי והם צופים הוספה של 9-2 יורו למחיר טיסה קצרה בתוך מדינות האיחוד. לטיסה הלוך ושוב לניו יורק משערים כי העלייה תגיע עד ל-12 יורו. גם עמותות הסביבה משערות כי עליית המחירים לא תהייה משמעותית ולא תפגע בענף.

חברות התעופה לעומת זאת צופות עליות גבוהות יותר. דוד הנדרסן מארגון התעופה האירופי אומר: "אין ספק שמחיר הממוצע לטיסה יעלה ושיעור העלייה יהיה שונה מחברה לחברה תחת המדיניות המסחרית של כל אחת. מתווסף סכום גדול למחיר העלות ואין שוליים של רווח בתעשיית התעופה כדי שניתן יהיה לספוג זאת, הסכום הזה יתגלגל ללקוח".

לכתבה באפוק טיימס



Comments