הצלחת הנתיב המהיר תימדד בתפוסת השאטלים

נשלח 15 בינו׳ 2011, 5:51 על ידי Sustainability Org

הדיווחים על ביצועי הנתיב בבקרים הראשונים החמיצו את העיקר. אם אלפי נהגים ימירו את הפרייבט ברכבת או באוטובוס כולנו נרוויח

סופ
אביב לביא | 15/1/2011 10:37
תגיות: הנתיב המהיר לתל אביב, תחבורה ציבורית

מצב התחבורה מזמן לא כיכב בכותרות התקשורת ועמד במרכז תשומת הלב הציבורית כמו השבוע. הצרות ברכבת מצד אחד, והשקת הנתיב המהיר לתל אביב מנגד, הזכירו שהיכולת לנוע במהירות ממקום למקום הוא מראה למצבו של המשק: כשכולם תקועים בפקק, גם המדינה תקועה.
צילום:  נאור רהב
הנתיב המהיר. כשכולם תקועים בפקק, גם המדינה תקועה צילום: נאור רהב

בהקשר הזה, נדמה לי שהדיווחים על ביצועי הנתיב המהיר בבקרים הראשונים החמיצו את העיקר: מה שבאמת צריך לעניין אותנו זה מספר הנהגים שמוותרים על הכניסה לתל אביב ברכב פרטי. זה האינטרס הציבורי האמיתי, וזו המטרה המוצהרת שעמדה לנגד עיני משרד התחבורה שקידם את הפרויקט.
  
אם אלפי נהגים ישלמו כדי לעקוף את הפקק, היזם ירוויח; אם אלפי נהגים ימירו את הפרייבט ברכבת או באוטובוס (שנוסע בנתיב המהיר), או ישאירו את המכונית במגרש החנייה שבשפירים ויגיעו לתל אביב באמצעות השאטל, כולנו נרוויח. הצלחת הנתיב המהיר לא צריכה להימדד במספר המכוניות שנוסעות על הנתיב - אלא במספר המכוניות בחניון ה"חנה וסע". בתחילת השבוע - למרבה הצער - עדיין היה בו המון מקום פנוי.

לכתבה באתר nrg
Comments