פורסם: 31 ביולי 2010, 8:16 על ידי: Sustainability Org
[
עודכן 31 ביולי 2010, 8:18
]
תמי מאור 27.07.2010 |
הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות תקדם תכנית לשדרוג 34 ק''מ לאורך כביש 4 בין מחלף רעננה למחלף חדרה. התכנית בוחנת תכנון מחלפים ומפרידנים בצמתים הראשיים ובהם רעננה מרכז, הדרים, דרור, אילנות/קדימה, השרון, העוגן, חפר, אזור תעשייה עמק חפר ומחלפים בתחום העיר חדרה |
הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (ות''ל) במשרד הפנים החליטה בישיבתה אתמול (שני) לקדם תכנית לשדרוג כביש מס' 4 בקטע שבין מחלף רעננה דרום למחלף חדרה . הוועדה החליטה לאשר פרסום הודעה בדבר הכנת התכנית וקבעה תנאים מגבילים למתן היתרי בנייה בתחום התכנית לתקופה של חצי שנה בלבד.
במסגרת התכנית יבוצע שדרוג ב-34 ק''מ לאורך כביש 4 בין מחלף רעננה דרום למחלף נחל חדרה. השדרוג יעשה כחלק ממדיניות משרד הפנים להתוויה ושדרוג של מערך הדרכים במרכז הארץ (כביש 531 ומסילת השרון, כביש 2, מסילה מזרחית), אשר נועדו לשפר את זרימת התנועה בין אזור השרון והערים רעננה כפר סבא בדרום, חדרה בצפון ונתניה במערב - ומטרופולין תל אביב והמרכז.
מטרת התכנית לשפר את זרימת התנועה ואת בטיחות הנסיעה ולהפחית את עומסי התנועה באמצעות הגדלת הקיבולת ושיפור רמת השירות של הדרך. השיפורים יושגו על ידי הוספת נתיבים, ביטול צמתים ותכנון מחלפים והפרדות מפלסיות בכניסות ליישובים.
התכנית בוחנת תכנון מחלפים ומפרידנים בצמתים הראשיים ובכניסות ליישובים, כאשר המחלפים החדשים העיקריים שיבחנו בתכנית הם: רעננה מרכז, הדרים, דרור, אילנות/קדימה, השרון, העוגן, חפר, אזור תעשייה עמק חפר, יער (כביש מס' 9), ומחלפים בתחום העיר חדרה.
הוועדה שמעה שורה ארוכה של הערות מצד גורמים ורשויות באזור והחליטה לבחון מחדש את מערכי הנגישויות לישובים בסביבה, היקף המחלפים וצמצום הפגיעה הסביבתית והנופית. לאור ההערות הרבות החליטה הוועדה להגביל את תקופת הפרסום לחצי שנה בלבד, והטילה על החברה הלאומית לדרכים להשלים את כל התיקונים והתיאומים הנדרשים בהתאם להחלטה.
הוועדה ציינה כי במסגרת התכנון יינתן מענה לאמצעי תחבורה נוספים ברצועת הדרך כמו תחבורה ציבורית לסוגיה ושבילי אופניים. |
|
|