לא תידרש התקשרות עם ספק טעינה למכונית חשמלית

נשלח 16 באפר׳ 2011, 22:58 על ידי Sustainability Org

משרד התשתיות הודיע אתמול כי הוא ימנע מונופול של ספקיות טעינה

מאת דניאל שמיל, 14/4/2011
משרד התשתיות הרגיע אתמול את הצרכנים והדגיש כי ימנע מונופול של ספקיות הטעינה למכוניות.בעקבות הפרסומים בנוגע לטעינת מכוניות חשמליות, פירסם אתמול המשרד הודעה לפיה אין הוא יחייב התקשרות עם ספק טעינה, כדוגמת בטר פלייס.
טעינת מכונית חשמלית
טעינת מכונית חשמלית
צילום: בלומברג

משרד התשתיות תומך בטעינה חשמלית מנוהלת, שמכונה בשפה המקצועית 3 Mode, לפיה אי אפשר לחבר את המכונית לשקע חשמלי ביתי אלא נדרשת מערכת לניהול טעינה. בעקבות כך, הועלה חשש כי הדבר ייצור שוק חדש עבור ספקיות טעינה, שוק שבו יהיה יתרון לבטר פלייס. ואולם, במשרד מדגישים כי אפשר יהיה לרכוש מערכת כזו בכל חנות המוכרת מוצרי חשמל, להתקינה בבית עם חשמלאי מורשה ולצרוך את החשמל ישירות מחברת החשמל.

אפשרות נוספת תהיה להתקשר מול ספקיות טעינה, שיקנו חשמל במרוכז וימכרו אותו ללקוחות. עוד הודגש בהודעה כי "מדיניות המשרד מתבססת בראש ובראשונה על נושא הבטיחות, בטיחותו של הצרכן ושל עוברי האורח בעת תהליך הטעינה".

התחרות, מוסיפים במשרד התשתיות, תהיה חופשית. בשטחים בבעלות פרטית (חניות ביתיות וחניונים) יוכל אדם להתחבר לחברת החשמל או לספקית טעינה ובשטחים הציבוריים רק חברת החשמל תקים עמודי טעינה למכוניות חשמליות.

השאלה הגדולה היא מה יהיו תעריפי החשמל לתחבורה. רשות החשמל היא זו שתקבע אותם בעתיד וסביר להניח כי יהיו גבוהים יותר מתעריפי החשמל לצריכה ביתית. ייתכן, כי בתעריפי אלה יגולם מס, שיהווה תחליף לבלו המוטל על דלק.

משרד התשתיות פנה באחרונה למכון התקנים וביקש לשנות את התקן שנקבע לאחרונה כך שלא תתאפשר טעינת מכוניות מהשקע הביתי, גם אם המכונית תצויד במתקן לשמירת רציפות ההארקה.

לכתבה בדהמרקר


כתבות קשורות:

כמה יעלה הרכב החשמלי של בטר פלייס לצרכן הפרטי?

משרד התשתיות ביקש ממכון התקנים לא לאפשר טעינה ביתית של הרכב החשמלי

לא רק מכונית חשמלית: כיצד מתכנן שי אגסי לזכות בבלעדיות על מתקני הטעינה?

מכוניות, גם ירוקות, אינן ברות קיימא

Comments