נתיבי ישראל מציגים: שקיעתו של מחלף במאות מיליונים

נשלח 21 בדצמ׳ 2013, 8:47 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 11 בינו׳ 2014, 3:43 ]
מחלף דרור אותו חנך שר התחבורה לפני ימים ספורים ואשר אמור היה להפתח כבר לתנועה, שקע באופן מסוכן ומביך. פתיחתו נדחתה לזמן בלתי ידוע. נתיבי ישראל: הפתיחה תידחה עד לתיקון
הלל פוסק  עדכון אחרון:  18.12.13

מבוכה גדולה: פרויקט הדגל של נתיבי ישראל (מע"צ) שקע בבוץ. מחלף דרור, על צומת הכבישים 4 ו-553, אמור היה להפתח בתחילת השבוע לתנועה. שר התחבורה כבר גזר את הסרט לפני מספר ימים, חיוכים הופרחו לכל עבר ושביעות הרצון הרקיעה שחקים.

אלא שאז הגיעו מספר ימי גשם כבד שחשפו את הכישלון הגדול - חלקו העליון של המחלף שקע באופן בלתי מובן, סדקים ושברים הופיעו באספלט ובמספר נקודות נוצרו פשוטו כמשמעו בורות בעומק עשרות סנטמיטרים. כל זאת יומיים לאחר שהמחלף אמור היה להפתח לתנועה של עשרות אלפי מכוניות ביום.

הכביש שקע באופן מסוכן - הגשם אשם (צילום: עידו ארז)
הכביש שקע באופן מסוכן - הגשם אשם (צילום: עידו ארז)

בחברת נתיבי ישראל הסבירו היום ל-ynet כי בנייתו של מחלף דרור למעשה לא הושלמה, וכי מזג האוויר הסוער הכולל כמות המשקעים קיצונית, גרמו נזקים לתשתיות. עוד אמרו כי פתיחתו תידחה עד שהנזקים יתוקנו. הערכת זמן לתיקון הנזקים ופתיחת המחלף, שאמור היה לפעול כיום באופן מלא, לא נמסרה.

שר התחבורה אמר בעת השקת המחלף כי "אני זוכר את טקס הנחת אבן הפינה לפני פחות משלוש שנים. היה קשה לדמיין את התוצאה הסופית והנה היום המחלף עומד על תילו". תגובת משרד התחבורה למצבו הקשה של המחלף, לא התקבלה. 

השקעים גרמו לסדקים. עבודות התיקון יהיו נרחבות (צילום: עידו ארז)
השקעים גרמו לסדקים. עבודות התיקון יהיו נרחבות (צילום: עידו ארז)
 (עידו ארז)
(עידו ארז)

המחלף המודרני קרס

מחלף דרור הוקם במשך שנים, בהשקעה של 320 מיליון שקלים, ונועד לחלץ את תושבי המקום ונהגי כביש 4 ו-553 העמוסים, מפקקי התנועה האדירים שבמקום. במהלך כל תקופת הבניה נאלצו תושבי הישובים הסמוכים להתמודד עם עומס תנועה אותו הגדיר אחד התושבים "כאוס תחבורתי בלתי אפשרי". מאות משאיות ביום פינו כמויות עצומות של עפר מהמקום, ופינו דרך לתשתית הנדסית מרשימה על פני שטח קרקע אדיר.

מחלף דרור - פאר היצירה שקע (באדיבות נתיבי ישראל)
מחלף דרור - פאר היצירה שקע (באדיבות נתיבי ישראל)

"מדובר במחלף מיוחד, מתקדם מאד בתכנון. שולבו בו באופן ייחודי צירי תנועה ראשיים, תחנות אוטובוס, שבילי אופניים והולכי רגל, יחד עם התייחסות יוצאת דופן לנחל באזור ולפיתוח הסביבתי", אומר גורם המקורב לנושא. להערכתו, הכשל במחלף נובע מתכנון לקוי או ביצוע כושל. "ברור שעכשיו כל אחד יאשים את האחר. המבצע יסביר שהתכנון היה גרוע, המתכנן יסביר כי הביצוע גרם לכך. זה כבר עשוי להיות עניין של עורכי דין", הוסיף.

 (עידו ארז)
(עידו ארז)
 (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)
 (עידו ארז)
(עידו ארז)

תגובת נתיבי ישראל במלואה: מזג האוויר הסוער ואתו הרוח, השלג וכמות המשקעים הקיצונית גרמו נזקים לתשתיות. באזור השרון בו ממוקם המחלף ירדו

במהלך שלושה ימים בלבד כמות משקעים ממוצעת של חודש שלם. כתוצאה מכך, נגרם נזק לכביש 553 שבמחלף דרור, שבנייתו טרם הושלמה.

חשוב להדגיש כי פתיחת מחלף או כביש מתאפשרת לאחר שכל מתקני הבטיחות פועלים בצורה תקינה ומלאה, גם אם לא הושלמו כל העבודות הסביבתיות. זאת כדי לאפשר לציבור ליהנות מהתשתית החדשה. במקרה זה, השילוב של אי השלמת העבודות הסביבתיות ומזג האוויר הקיצוני גרמו לנזק. פתיחתו של המחלף שתוכננה לתחילת השבוע תידחה עד לסיום בקרת הנזקים ותיקונם המלא על ידי הקבלן.

לכתבה באתר ynet


מחלף הדגל שקע - ההסברים מעליבים
מספר ימים לאחר שנתיבי ישראל הזמינו את שר התחבורה להשקת מחלף הדגל של החברה, קרס הכביש ושקע באופן מסוכן ולעומק של עשרות סנטימטרים. ההסבר שנתנו האחראים: ירד הרבה גשם. אותנו זה אפילו לא מצחיק
הלל פוסק  פורסם:  18.12.13

Comments