מה רמת הקרינה של הונדה הייבריד? תלוי מי השואל

פורסם: 14 ביולי 2010, 6:04 על ידי: Sustainability Org
לאומי קארד החליפה את צי הסיוויק ההיברידיות של מנהליה. החברה ערכה לרכב בדיקה שממנה עלו רמות קרינה חריגות במושב האחורי האמצעי. לפני חודשיים ערך המשרד להגנת הסביבה בדיקה דומה ממנה עלו דווקא תוצאות תקינות לרכב
שרון ביידר 13.07.10, 06:58 7 תגובות

חברת לאומי קארד החליפה לפני כחודש למנהליה 21 מכוניות מדגם הונדה סיוויק הייבריד במכוניות רגילות. העובדים ביקשו להחליף את המכוניות בעקבות הודעתו של המשרד להגנת הסביבה כי יבדוק אם רמת הקרינה במכוניות ההיברידיות מסוכנת.

 

בבדיקה עצמאית שערכה לאומי קארד נמצאו רמות חריגות של קרינה במושב האחורי האמצעי של הרכב. בדיקה דומה שביצע לרכב המשרד להגנת הסביבה לפני חודשיים העלתה דווקא תוצאות תקינות לרכב. "הסיבה להחלפה היתה החשש מחשיפה לקרינה בלתי מייננת ממערכת החשמל של מנוע העזר בכלי הרכב", אמרו ל"כלכליסט" גורמים בחברה.

 



 

לפני יותר מחודשיים קבעה ועדה שהקים המשרד להגנת הסביבה כי נסיעה במכוניות היברידיות אינה מסוכנת לבריאות, בהנחה שהנוסעים נמצאים ברכב עד שעתיים ביום או עד 18 שעות בשבוע. הוועדה בדקה את רמת הקרינה הבלתי מייננת במכוניות היברידיות שונות, בהן סיוויק ההיברידית, וגילתה תוצאות תקינות לגבי רמת הקרינה בכל אחד ממושבי הרכב.

 

במסגרת הבדיקות, רמת הקרינה שנמדדה במושב האמצעי האחורי של הסיוויק היתה 4.9 מיליגאוס, רמה הנחשבת סבירה ביחס לרף העליון של קרינה בלתי מייננת, העומד על כ־7 מיליגאוס, שחשיפה מעבר אליו אינה מומלצת על ידי המשרד להגנת הסביבה. הבדיקות בוצעו על ידי המשרד למספר מצומצם בלבד של סיוויק היברדים, ככל הנראה בגלל מגבלות תקציביות.

 

למרות הבדיקות שביצע המשרד לסיוויק ההיברידית, החליטו בלאומי קארד לערוך בדיקה עצמאית לכלי הרכב באחד ממכוני הבדיקה ששימשו גם את המשרד. למרבה ההפתעה, הבדיקה העצמאית שערכה לאומי קארד ב־21 המכוניות שחכרה החברה העלתה ממצאים חמורים בהרבה מאלה של המשרד. בין השאר, עלה מן הבדיקה כי בחצי מן המכוניות שהגיעו לבדיקת המכון נרשמו במושב האחורי רמות קרינה גבוהות של כ־10 מיליגאוס - רמה כפולה מזו שנמדדה בבדיקות של המשרד. במחצית השנייה של המכוניות, רמת הקרינה במושב האחורי האמצעי עמדה על כ־5 מיליגאוס, בדומה לממצאי המשרד.

 

בעקבות הממצאים החליטו בהנהלת לאומי קארד לנקוט משנה זהירות, ולאחר סיום תקופת החכירה החזירו את המכוניות לחברת הליסינג וחכרו במקומן מכוניות מנהלים רגילות.

 

מלאומי קארד סירבו להגיב לידיעה.

 

מיבואנית הונדה, חברת מאיר, לא נמסרה תגובה.

 

הרץ בתגובה: "21 מנהלי לאומי קארד עברו לנהוג בהונדה סיוויק בעלת מנוע רגיל בנפח 1.8 ליטרים".

 

המשרד להגנת הסביבה : "אנו עומדים מאחורי הממצאים שנאספו לאחר מספר רב של בדיקות. בבדיקות שנערכו הוכח כי יש בעיה להגיע לאחידות בממצאים".


לכתבה בכלכליסט

Comments