אמון בינלאומי בבטר פלייס: HSBC הוביל גיוס של 350 מיליון דולר

פורסם: 26 בינו׳ 2010, 4:34 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 19 באפר׳ 2010, 7:48 ]
מאת יעל גרונטמן, תאריך פרסום: 25/1/2010
 
השווי הוא לאחר שיתקבלו כספי ההשקעה ■ HSBC ישקיע בחברה 125 מיליון דולר מתוך היקף ההשקעה הכולל ■ החברה לישראל תשקיע בסבב הגיוס הנוכחי כ-74 מיליון דולר ■ עידן עופר: "אנו צופים כי HSBC יסייע לנו להתרחב לאירופה ולסין.
 

קרוב לשנתיים מיום הכרזת שותפות הרכב הראשונה שלה וההכרזה על הקמת החברה בישראל, זוכה חברת בטר פלייס (Better Place) לאמון בינלאומי, כשאחת מההשקעות הגדולות ביותר בתחום הקלינטק יוצאת לדרך: היום (ב') פורסם כי HSBC מוביל גיוס הון לחברת Better Place בהיקף של 350 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 1.25 מיליארד דולר (לאחר הכסף). HSBC ישקיע בחברה סך של 125 מיליון דולר מתוך היקף ההשקעה הכולל. והחברה לישראל תשקיע בסבב הגיוס הנוכחי כ-74 מיליון דולר.

שי אגסי, מנכ"ל ומייסד Better Place העולמית: "המחוייבות של HSBC להשקעה בחברה ביחד עם הקשרים הבין לאומיים שמביאים איתם המשקיעים החדשים מאפשרים לנו להמשיך ולהתקדם בעולם בישום התוכניות".

בראיון לרשת CNBC, אמר שי אגסי: "המכונית החשמלית נועדה לנהגים מהפרברים הנוסעים 32 אלף ק"מ בשנה ויותר. אנחנו מכוונים למדינות המשקיעות בתשתיות ירוקות כמו צרפת שכבר השנה הודיעה כי תשקיע 5 מיליארד אירו בהפחתת גזי חממה".

עידן עופר, יו"ר החברה לישראל ויו"ר Better Place: "מדובר בהשקעה אסטרטגית שהיא מעבר להשקעת הון רגילה; אנו צופים ש-HSBC יסייע לנו להתרחב לאירופה ולסין. זהו אירוע משמעותי ביותר שמחבר בתי השקעות מובילים בעולם לחזונה של החברה לישראל שהייתה הכוח המניע את Better Place בתחילת דרכה, יחד עם שי אגסי והמשקיעים הנוספים".

במסגרת גיוס זה מצטרפים משקיעים חדשים, הכוללים את HSBC, מורגן סטנלי ניהול השקעות ולזארד ניהול נכסים, למשקיעים הקיימים בחברה, החברה לישראל, Vantage Point Venture Partners, עופר היי טק השקעות, Morgan Stanley Principal Investments ו-Maniv Energy Capital.

עבור HSBC, אשר הובילה את הסבב בהשקעה של 125 מיליון דולר, מהווה עיסקה זו את אחת ההשקעות הגדולות מסוגה המבוצעות על ידי HSBC. כחלק מהעיסקה, יצטרף קווין אדיסון, מנהל HSBC Global Capital Financing and Principal Investments, למועצת המנהלים של Better Place , ו-HSBC תחזיק בכ-10% ממניות החברה.

סטיוארט גוליבר, מנהל בכיר ב-HSBC, אמר: "אנו מאמינים, כי המעבר ממכוניות מונעות דלק למכוניות חשמליות יצור אפשרויות לגידול עתידי בתעשיית הרכב והתשתיות ואנו שמחים לנצל את ההזדמנות להשקיע ב- Better Place ולהציב את HSBC במרכז התפתחויות אלה." "Better Place הוא פתרון של המגזר הפרטי לסוגיית אספקת התשתית למכוניות חשמליות והיא יכולה להצליח ללא תמיכה ממשלתית תוך שמירה על ציפיות הצרכנים לניידות אישית".

חבר ההנהלה החדש ב- better place קוין אדיסון מ-HSBC הוסיף: "אנו בטוחים כי ל- Better Place יש את הפתרונות הטכניים והמסחריים שיאפשרו אימוץ רחב של מכוניות חשמליות בעתיד הקרוב. פתרון החלפת הסוללה של Better Place הפותר את בעיית הטווח המוגבל של מכוניות חשמליות בעלות סוללה קבועה יציע לצרכן חלופה זולה ואטרקטיבית למנוע הדלק והמכוניות ההיברידיות הקיימות בשוק היום. אנו מצפים כי המודל של Better Place יאומץ בצורה רחבה על ידי מדינות רבות וערים רבות בעולם, במיוחד באותם שווקים התומכים במדיניות שתומכת בתחבורה חשמלית".

Better Place מתכננת להשתמש בהשקעה כדי להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלה תוך שהיא ממשיכה לפעול על פי אבני דרך מוגדרות בפיתוח ובפריסה. החברה מתכוונת להתרחב לשווקים שבהם כלכלת המודל העסקי ותשואות המשקיעים ממוקסמות, בעיקר לאירופה ולאסיה.

המימון מאפשר לBetter Place להבטיח את הצלחת תוכנית ההשקה של החברה בישראל ובדנמרק הצפוייה ברבעון האחרון של שנת 2011, כאשר מכוניות הרנו הראשונות בעלות סוללה מתחלפת יעלו לכביש. Better Place תמשיך גם על פי האסטרטגיה שלה לפרוס באוסטרליה ושווקים נבחרים בצפון אמריקה, מספר חודשים לאחר מועד ההשקה בישראל ובדנמרק.

צוות המחקר והפיתוח של החברה עוסק כעת בבדיקת כל מרכיב בפיתרון Better Place תוך שאיפה להגיע לבדיקות כוללות בשנת 2010 והשקה מסחרית ב-2011. אבני הדרך כוללות, בין השאר, את הרשת המנוהלת למכוניות החשמליות בדנמרק, אשר החלה בדצמבר האחרון, ופרויקט מוניות חשמליות בטוקיו עם תחנה להחלפת סוללות אשר יושק באפריל השנה.

עוד הוסיף אגסי: "הטכנולוגיה והפתרונות שלנו, ביחד עם השותפות החזקה שלנו עם רנו, מקנים לנו יתרון של שנתיים לפחות על פני כל הגישות האחרות לאנרגיות חלופיות לרכב. הפיתרון שלנו הוא היחיד שיכול להביא לצמצום צריכת הנפט של מדינות ולהפחית פליטות במידה משמעותית תוך אספקת מכוניות חשמליות שהן נוחות וזולות יותר ממכוניות ממונעות דלק."

העיסקה כפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים ולתנאי סגירה מקובלים אחרים, והיא צפויה להיסגר בפברואר 2010.

לכתבה בגלובס


כתבות קשורות:

בטר פלייס של שי אגסי השלימה סבב גיוס בסך 350 מיליון דולר

התחרות בדרך: אלקטריקס הגרמנית במגעים לפריסת רשת טעינה חשמלית בישראל

איזו מכונית גורמת לפליטת יותר גזי חממה: מכונית עם מנוע בנזין או מכונית חשמלית?

בכיר לשעבר בדיימלר-קרייזלר: "הרעיון של בטר פלייס - מת עוד לפני ההשקה"

Comments