הזיהום מהמכוניות החדשות לא יופחת? תשלמו

נשלח 7 ביוני 2014, 10:16 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 7 ביוני 2014, 10:18 ]
לפי מחקר של ארגון אירופי, פיאט וב.מ.וו צפויות לא לעמוד ביעד הפחתת המזהמים ממכוניותיהן ובשל כך עלולות לספוג קנסות
תומר הדר 02.06.14, 08:28

שני יצרניות רכב אירופיות, פיאט וב.מ.וו, עלולות למצוא עצמן בצרה אם לא יצליחו לשדרג את מערך הדגמים שלהן במהלך העשור הנוכחי כך שיפלטו פחות מזהמים. כך עולה ממחקר שפרסם Transport and Environment, ארגון אירופי המקדם טכנולוגיות נקיות בכלי רכב.

כיום נקבעות רמות הזיהום הנפלטות מכלי רכב בהתאם לתוכנית מוגדרת מראש הכוללת כמה מדרגות. כך לדוגמה, בשנת 2015 תצטרך כל מכונית של יצרן המעוניין למכור רכבים באירופה לפלוט 130 גרם של פחמן דו־חמצני - כאשר ציון זה נקבע כממוצע של היקף כל המכירות של אותו יצרן. בשנת 2021 יפחת ממוצע המזהמים ל־95 גרם של פחמן דו־חמצני לרכב. יצרן רכב שלא יעמוד בתקנות מחמירות אלה ייאלץ לשאת בקנסות. 

על פי דיווחי המחקר, בהתחשב בקצב הפיתוח של טכנולוגיות הפחתת המזהמים עלולה פיאט לפספס את היעד בשנה אחת ואילו ב.מ.וו בשלוש שנים. 

פיאט ציינה בתגובה כי בכוונתה "לעמוד במטרות" ואילו ב.מ.וו ציינה כי "הקבוצה מחויבת לעמוד במטרותיה, קנסות אינם בגדר אפשרות עבור ב.מ.וו". 

בשונה מפיאט וב.מ.וו, יצרניות רכב אירופיות אחרות כן עומדות ביעדים. לפי המחקר, וולוו, טויוטה, פיז'ו וסיטרואן, רנו ופורד עומדות ביעדים ויגיעו אליהם עד 2021.

לכתבה באתר כלכליסט

Comments