מכרז מחלף רעננה דרום יוצא לדרך: גשר מנהרה ורכבת ב-850 מיליון שקל

נשלח 2 במרץ 2011, 23:51 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 2 במרץ 2011, 23:55 ]

הפרויקט יבוצע בשיטת תכנון-ביצוע, שבו תידרש החברה הזוכה לתכנן ולהקים את המחלף בלוח זמנים מוגדר. בשל המורכבות ההנדסית במחלף רעננה דרום, המכרז צפוי למשוך את החברות הגדולות ביותר בענף התשתיות; יו"ר החברה הלאומית לדרכים: "פקקי התנועה בשרון הם לא גזירת גורל"

עידו אפרתי | 3/3/2011 8:15
תגיות: סלילת כבישים,מכרזים

החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז להקמת מחלף רעננה דרום, אחד המחלפים המורכבים בישראל, המצוי במרכזו של פרויקט 531. האומדן הכספי של עלות הקמת המחלף הוא כ-850 מיליון שקל, והוא כולל את הגבהת כביש 531 מעל כביש 4, כריית מנהרה תת קרקעית באורך 1,815 מטר, הנחת מסילות רכבת ובניית תחנת נוסעים.

הפרויקט יבוצע בשיטת תכנון-ביצוע, שבו תידרש החברה הזוכה לתכנן ולהקים את המחלף בלוח זמנים מוגדר. בשל המורכבות ההנדסית במחלף רעננה דרום, המכרז צפוי למשוך את החברות הגדולות ביותר בענף התשתיות.

פרויקט 531 נועד לתת מענה תחבורתי כולל לנוסעי הרכבת והרכבים הפרטיים, באמצעות הקמת כביש פרברי רחב עם מחלפים מסילות רכבת ותחנות נוסעים לצדם.

הכביש החדש ייצור קשר רציף בין ערי השרון לתל-אביב, ויחבר אותן לכבישי האורך של ישראל: כביש החוף (דרך מס' 2 ) כביש גהה (דרך מס' 4 ) כביש חוצה ישראל (דרך מס' 6) ונתיבי איילון (דרך מס' 20). במסגרת הפרויקט יוארכו נתיבי איילון צפונה עד שפיים בכביש החוף.

אורכו הכולל של הכביש כ-17 ק"מ, ומהירות הנסיעה המתוכננת בו היא 110 קמ"ש. לרוחבו של הכביש ייסללו 6-4 נתיבי נסיעה, 11 מחלפים יוקמו לאורכו וגם עשרות גשרים ומנהרות. לצד הכביש החדש תפעל רכבת פרברית חדשה, שתפקוד שתי תחנות רכבת חדשות. מסילת השרון תתחבר לרשת מסילות הרכבת הארצית דרך מסילת החוף (תל-אביב-חיפה) ותאפשר לתושבי השרון להגיע במהירות לתל-אביב גם ברכבת.

לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, שי ברס, "פרויקט 531 יהיה דרך רוחב פרברית מהירה שתביא להקלה משמעותית בעומס התנועה. הכביש החדש ייתן לנהגים חלופה תחבורתית נוחה לנוע בין יישובי השרון ומהם לאזור תל-אביב. חלופה נוחה תהיה גם לנוסעי הרכבת באמצעות הקמת שתי תחנות נוסעים חדשות ומסילת השרון".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן, אמר כי "תושבי השרון וצפון גוש דן לא חייבים לחיות עם פקקי תנועה כגזרת גורל. פרויקט כביש 531 תוכנן בראש ובראשונה באופן שייתן מענה להולכי רגל לנהגים ולנוסעי התחבורה הציבורית באזור השרון. עם סיומו אנו צופים הקלה גדולה והורדת הגודש בדרכים הקיימות המשרתות את אוכלוסיית האזור".

לכתבה באתר nrg
Comments