ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "מצפים שבכירי משרד התחבורה יסיימו תפקידם"

נשלח 14 בפבר׳ 2014, 3:00 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 14 בפבר׳ 2014, 3:00 ]

"ההתנהלות השערורייתית בשנים האחרונות של בכירי מנהל היבשה במשרד התחבורה, הובילה לחוסר תפקוד ותקלות חוזרות ונשנות בניהול מערך התחבורה הציבורית בישראל"

מאת דניאל שמיל, 11/2/2014

ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית בישראל פנה היום לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, בקריאה חריגה לערוך מכרזים חיצוניים בלבד לתפקידים בכירים ברשות החדשה לתחבורה ציבורית. החלטה כזו, אם אכן תתקבל, צפויה לפגוע בסיכויים של בכירים באגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שעומד להיסגר, לעבור לתפקידים ברשות החדשה.

למעשה, מבקשים בארגון נוסעי התח"צ כי משרד התחבורה יעשה "ניקוי שולחן", ויקים את הרשות החדשה ללא אנשים בעלי ניסיון בתחום התכנון והבקרה על תחבורה ציבורית.

אוטובוס של קווים
צילום: אריאל שליט

בפנייה, הממוענת גם למנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ולמנהל הרשות החדשה, מאיר חן, מנומקת הדרישה כך: "ההתנהלות השערורייתית בשנים האחרונות של בכירי מנהל היבשה במשרד התחבורה, ביניהם אלכס לנגר, יהודה אלבז ושלמה כץ שסיימו תפקידם (נגד שלושתם נפתחו חקירת בנציבות שירות המדינה, כץ עדיין מושעה ולא סיים את תפקידו), חלקם בנסיבות המעלות חשד לפלילים, הובילה לחוסר תפקוד ותקלות חוזרות ונשנות בניהול מערך התחבורה הציבורית בישראל; כפועל יוצא מכך העמיק חוסר האמון של הציבור בשימוש בתחבורה הציבורית".

בפנייה מונים את "הליקויים המרכזיים" שנגרמו בשל כשלים באגף התחבורה הציבורית. ביניהם, כישלון הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, דחיית מכרזים להפעלת שירות אוטובוסים,, אי אכיפת יישום חוק המידע בתחנות האוטובוס, הקפאת פעילות "הקו המקדים" לאוטובוסים שייסעו במסלול הרכבת הקלה, לאחר ביצוע רכש לפני כשנתיים, היעדר פיקוח על מפעילי התחבורה הציבורית עם תום תקופת המכרז של חברת ריבה והארכת מכרז שלא כדין, אי יישום תוכנית "שילובים" בין הרכבות לאוטובוסים במרבית תחנות הרכבת בארץ ופערי תעריפים בין מפעילת תחבורה ציבורית לאחרת ולבין רכבת ישראל.

לדברי יו"ר הארגון, סטלה אבידן, "לנוכח הליקויים, אנו יוצאים בקריאה לשר למנוע מבכירים נוספים באגף לתחבורה ציבורית במנהל היבשה שידם הייתה במעל להתמודד על תפקידים ברשות החדשה לתחבורה ציבורית. ישנם מועמדים ראויים ובעלי ניסיון גם מחוץ למערכת שיצליחו להביא נורמות חדשות של התנהלות היכן שאחרים כשלו". אבידן מוסיפה כי "אנו מצפים כי בעלי תפקידים בכירים שנותרו באגף והביאו לניהול רשלני ופושע בכספי ציבור וכן להוצאות מיותרות של מאות מליוני שקלים, יקבלו על עצמם אחריות אישית ויסיימו את תפקידם, ויפה שעה אחת קודם".

לכתבה בדהמרקר

Comments