לקראת דוח הקרינה של ההיברידיות, המשרד להגנת הסביבה יוצר מהומה. יבואניות הרכב נערכו במהירות למתקפת נגד ותוהות מדוע המשרד אימץ תקן המחמיר פי 250 מהנהוג בעולםשבוע לחוץ, על גבול הפאניקה, עבר על תעשיית הרכב בכלל ועל יבואניות המכוניות ההיברידיות בפרט. וזה עוד כלום לעומת השבוע הבא - שבו, כך הבטיחו אתמול (ה') במשרד להגנת הסביבה, יפרסם המשרד דוח המדרג את המכוניות ההיברידיות לפי רמת הקרינה האלקטרו-מגנטית שלהן. להמלצות הדוח עשויות (או עלולות) להיות השלכות של מאות מיליוני שקלים.![]() היברידית. "והשילוב בין הזמן הממושך לקרינה הגבוהה עלול לגרום נזקים בריאותיים" צילום: איי-אף-פי קיצור תולדות ההיסטריה: בקיץ האחרון פורסמה באתר וואלה כתבה על כך שבמכוניות היברידיות יש קרינה בעוצמה חריגה, הנובעת ממערכת ההנעה החשמלית. הכתבה הסתמכה על בדיקות שערך מכון עצמאי. כעבור זמן קצר נחשף במעריב כי המשרד להגנת הסביבה המליץ למשטרה להימנע מהצטיידות בצי ניידות היברידיות. "השוטרים יושבים בניידת 12-10 שעות ביום,“ הסביר ראש אגף קרינה במשרד, ד"ר סטיליאן גלברג, "והשילוב בין הזמן הממושך לקרינה הגבוהה עלול לגרום נזקים בריאותיים". באותה הזדמנות הבטיח גלברג שהמשרד יבצע בדיקות מקיפות ויגבש המלצות עבור כלל הציבור - שהרי אין דין מי שיושב ברכב מבוקר עד לילה כדין מי שנוסע חצי שעה לעבודה. בארה“ב ובאירופה לא יודעים
הבדיקות נערכו בחודשים האחרונים, התוצאות הועברו לעיונה של ועדה בין-משרדית בראשות פרופ' אלי שטרן, והמסקנות יפורסמו בקרוב. אלא שהמהומה לא המתינה לפרסום הרשמי. בסוף השבוע שודרה בערוץ 10 כתבה על סכנת הקרינה ההיברידית שד“ר יוסי ענבר, מנכ“ל המשרד להגנת הסביבה, היה הדובר הבולט בה. ענבר אמר כי "קיימת קרינה עודפת ברכבים היברידיים", הקפיץ את יבואניות הרכב - וגרם לצופה הסביר לחשוב פעמיים לפני שיירשם לרכישת המכונית, שנחשבה עד היום לדגל ירוק. |