אילו מדינת ישראל הייתה עושה את השיקול הנבון תקציב המאבק בתאונות היה צריך להישאר במלואו. הנתונים מראים, כי השארת התקציב על כנו הייתה מביאה לחסכון משמעותי למשק.מנכל"ל אור ירוק: "ככל שימשיך הקיצוץ תקציב המאבק, כך הממשלה לא תוכל לקצור פירות בטיפול בתחום"
nrg מעריב | 4/9/2011 15:22
תגיות: תאונות דרכים,אור ירוק,שמואל אבואב
הנזק הכלכלי שנגרם למדינת ישראל כתוצאה מתאונות הדרכים נאמד בשנת 2010 בעלות של כ-7.75 מיליארד שקלים. מדובר בירידה מזערית של 4% (290 מיליון) לעומת 2009 - כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
לעומת זאת, בין 2008 ל-2009, חלה ירידה משמעותית יותר בעלות תאונות הדרכים למשק ,בהיקף של 740 מיליון שקלים (ב-2008 הסתכמה עלות התאונות למדינה ב 8.78 מיליארד ₪, וב-2009 ירדה ל-8.04 מיליארד שקלים).
במקביל להפחתה המזערית בלבד, בעלות התאונות למשק ב 2010, חל גם קיצוץ חד בתקציב המאבק בתאונות הדרכים, הנמשך משנה לשנה. כך, שבעוד שהמלצות תכנית שיינין למאבק בתאונות הדרכים מציינות כי נחוץ תקציב שנתי של 550 מיליון שקלים למאבק בתאונות הדרכים- ב-2010 קוצץ התקציב ל-345 מיליון שקלים, וב-2011 קוצץ עוד יותר, ל-312 מיליון שקלים בלבד.
תל אביב יקרה גם בתאונות
"לצערנו, ככל שימשיך הקיצוץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים, כך הממשלה לא תוכל לקצור פירות בטיפול בתחום זה", אומר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב.
לדבריו, "עובדה היא, שקיצוץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים, מביא לעלייה במספר תאונות הדרכים ובהתאם גם לעלות גבוהה יותר, בהיקף של מיליארדים, של הטיפול בנזקיהן. רק עם כינונה של התכנית
הלאומית והחזרת התקציב לרמתו המקורית, תוכל הממשלה להיאבק באופן ראוי בתאונות הדרכים וגם להביא לחיסכון כספי למשק".
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי הערים בהן עלות תאונות הדרכים למשק היתה הגבוהה ביותר בשנת 2010 הן תל אביב-יפו (550.8 מיליון שקלים), ירושלים (453.2 מיליון שקלים), וחיפה (355.9 מיליון שקלים).