רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התפטר

נשלח 13 בינו׳ 2014, 12:25 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 13 בינו׳ 2014, 12:26 ]

רון מוסקוביץ' עוזב את תפקידו על רקע מתיחת עם יו"ר מועצת הרשות, יעקב שיינין, שקרא לשר התחבורה להדיחו, מכיוון שלא מילא את הוראות המועצה

מאת דניאל שמיל, 11/1/2014

רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הודיע בסוף השבוע לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, על החלטתו לעזוב את תפקידו.

מוסקוביץ' כיהן כמנכ"ל הרשות במשך שלוש שנים, והוא מתפטר שנה לפני המועד המיועד על רקע מתיחות עם יו"ר מועצת הרשות, ד"ר יעקב שיינין. בין שיינין, שמונה לתפקידו לפני כשנה, למוסקוביץ' התפתחה סדרת עימותים. בשיאם, לפני כשבועיים, שיגרו שיינין וארבעה מחברי מועצת הרשות מכתב לשר התחבורה, שבו קראו להדיח את מוסקוביץ', מכיוון שאינו ממלא את הוראות המועצה.

רון מוסקוביץ'
רון מוסקוביץ'. כ"ץ לא הביע בו תמיכה פומבית
צילום: טס שפלן

כ"ץ לא פעל להדחת מוסקוביץ', אבל גם לא הביע בו תמיכה פומבית. המתיחות בין המנכ"ל ליו"ר נהפכה לגלויה כששיינין כינס מסיבת עיתונאים, בלא מוסקוביץ', שבה טען כי דיבור בטלפון סלולרי בעת נהיגה, גם אם הוא צמוד לאוזן, אינו מסוכן במיוחד ויש להמעיט את אכיפתו.

הרשות הלאומית פועלת בפיקוח מועצת מנהלים, שתפקידה להתוות את קווי הפעולה של הרשות, להנחות את המנכ"ל, לאשר תקציבים ולפקח על הפעילות השוטפת - אבל אין בכוחה למנות או להדיח את המנכ"ל. הפיקוח של המועצה, שמתבצע בלא סמכות ניהולית של ממש, יצר מתחים ואי סדרים גם בעבר. המנכ"ל הקודם של הרשות, יאיר דורי, הודח למעשה בידי המועצה, בראשות ד"ר זיוה פתיר, במהלך שזכה מאוחר יותר לביקורת חריפה של מבקר המדינה..

מאז הקמתה, ב–2007, הרשות פועלת מתוקף הוראת שעה, שהוארכה באחרונה, ולא מתוקף חוק, ותקציבה נתון לקיצוצים ואינו קבוע. המאבקים בין המועצה למנכ"ל מחלישות אותה עוד יותר, ואפשר להניח שיעבור זמן מה עד לבחירת מנכ"ל חדש. בתנאים אלה, קשה לרשות לבקר ולהתוות מדיניות לבטיחות בדרכים.

רון מוסקוביץ' מסר כי "לאחר יותר משלוש שנים בתפקיד ניתן להצביע על הצלחות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שבאות לידי ביטוי בתרומתה לירידה הדרמטית והנמשכת במספר התאונות והנפגעים. בתקופה זו הרשות התייצבה וקידמה את מדיניות שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, שפועל בכל כוחו להגברת הבטיחות בדרכים.

"יצרנו שת"פים מהותיים סביב תחומי הליבה, הקמנו מערך נכסים דיגיטליים ייחודי שזכה בפרסים וקידם את הקשר עם ציבור רחב, בעיקר של צעירים. הוצאנו לפועל מסעות הסברה מוצלחים סביב עולם הולכי הרגל והנהגים הצעירים, ועדיין - כמו תמיד, כל תאונה וכל אדם שנפגע, הוא בעיני נפגע אחד יותר מדי", הוסיף מוסקוביץ'.

לכתבה בדהמרקר

לא חקיקה וללא אכיפה, אופניים חשמליים הופכים למסוכנים
הכנסת מבקרת את חוסר ההסדרה של אופניים חשמליים. בדיון של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, שנערך אתמול (ב') אמר היו"ר ח"כ דוד צור (התנועה) "כל עוד אין הסדרה, השימוש בכלים (אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים, ד"ש), הוא לא חוקי". צור קרא למשטרה את החוק, לייצר הרתעה מול הרוכבים ו"לעשות סדר בג'ונגל שנוצא במדרכות ברחבי הערים".

ביקורת חריפה ספג רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שהודיע על התפטרותו מספר ימים אחרי הדיון בכנסת). הדיון שודר בערוץ הכנסת (ערוץ 99). ניתן לצפות בדיון בארכיון השידורים של ועדת הכלכלה - לחצו כאן. כדי לאתר את הדיון המצולם חפשו: "רוכבי אופניים". בין הדוברים: יותם אביזוהר - מנכ"ל העמותה (החל מדקה :43:30), ערן שחורי, רכז פעילות 'רוכבים לעבודה' בעמותת 'ישראל בשביל אופניים' (החל מדקה - 1:13:50), ח"כ חנין (1:10:10) וח"כ זנדברג (דקה 50:00). דברי סיכום של ח"כ דוד צור (1:20:05).


כתבות קשורות:
ללא חקיקה וללא אכיפה, אופניים חשמליים הופכים למסוכנים
Comments