בדיקת המגזין: שתי המפות הוצלבו, ואין כמעט קשר ביניהן ■ שר התחבורה ישראל כץ כבר הודיע שיקפיא את הצבת המצלמות עד שייבדק שהן מוצבות בכבישים מסוכנים ■ משאבת מיסים או לא משאבת מיסים? לכל מי שלא השתכנע - צפו במפה המלאהבחודשיים האחרונים פרסם דובי בן גדליהו ב-G סדרת כתבות שעסקו בהצבת מצלמות הגאטסו לאורך כבישי ישראל. המסקנה שעלתה מהן הייתה שמדובר בעצם במערכת אלקטרונית לגביית מס חדש מהנהגים, מערכת שכל קשר בינה לבין שיפור הבטיחות בדרכים מקרי לחלוטין. לכל מי שלא השתכנע, וכן כשירות לשר התחבורה, שאמר לאחרונה בראיון לרדיו ללא הפסקה שהוא מקפיא את הצבתן של עשרות מצלמות המהירות המתוכננות עד שתיערך בדיקה שהן מוצבות בכבישים מסוכנים, מצורפת כאן מפה של הנקודות המסוכנות ביותר על כבישי ישראל (בהסתמך על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), לצד מיקומן המיועד של מצלמות המהירות. חפיפה בין הנקודות המסוכנות לבין 40 המצלמות המיועדות? מצאנו אחת. הנה שתי דוגמאות: בכביש מספר 1 מופיע סיבוב מוצא כ"נקודה מסוכנת". המצלמה הקרובה ביותר לסיבוב, מבין התשע שמתוכננות עליו, תהיה משהו כמו 15 קילומטרים משם. בכביש מספר 4 הסכנה היא בצומת מסובים, אבל המצלמות יהיו בכלל באזור חדרה. ועוד נקודה למחשבה: בכל אזור הצפון, רווי הכבישים המסוכנים אך דליל התנועה, לא מתוכננת בשלב זה אפילו מצלמת מהירות אחת. סעו בזהירות. כתבות קשורות: האם מצלמות האכיפה האוטומטיות שמוקמות כיום יתרמו לציבור? ככה ממלאים את הקופה: המדינה תרשום הכנסה של 260 מיליון שקל בשנה מהאזרחים מדו"חות תנועה |