שר התחבורה: הרפורמה בתחבורה הציבורית בתל אביב תחל באוגוסט

פורסם: 14 ביוני 2010, 7:21 על ידי: Sustainability Org
לדברי השר ישראל כץ, החלק הראשון ברפורמה יחל בקיץ ויכלול החלפה של 10% מהאוטובוסים בעיר. בנובמבר הקרוב יוחלפו 40% מכלל האוטובוסים
ליאור גוטמן 10.06.10, 17:04

"באוגוסט תחל הפעימה הראשונה של הרפורמה בתחבורה הציבורית בעיר תל אביב-יפו. מיניבוסים מהירים וזריזים יחליפו את האוטובוסים בשכונות, יבצעו איסוף מכל רחבי השכונה ויוציאו את הנוסעים אל התוואי בו נוסעים האוטובוסים העירוניים" – כך הבטיח היום (ה') שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. הדברים נאמרו במסגרת ועידת התחבורה השנתית שהתקיימה בראשון לציון.

צילום: גיא אסיאג
ישראל כץ צילום: גיא אסיאג

 

התוכנית אמורה לחולל מהפכה בתנועת הנוסעים העירונית, ועיקריה הם הפחתה של 50% במספר קווי האוטובוסים במרכז העיר (מ-40 קווים ל-18), כאשר קווי האוטובוס ינועו בתדירות גבוהה לאורכה של העיר ולא לרוחבה, כמו גם תשלום אחיד לכל מפעילי האוטובוסים ופרסום מידע בזמן אמת בתחנות.

 

כץ סיפר שהתוכנית תיושם בארבע פעימות ובעלות של 90 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון יוחלפו 10% ממערך האוטובוסים בעיר. השלב השני ייכנס לתוקפו בנובמבר הקרוב, אז יוחלפו 40% מכלל האוטובוסים, ובשנה הבאה יושלם המהלך באמצעות פעימה שלישית ביולי ואחרונה בנובמבר 2011.

 

"העיקרון של התוכנית בנוי על מתן העדפה לתחבורה ציבורית בתחומי המטרופולין על ידי הקצאת נתיבים לתחבורה ציבורית ומתן עדיפות ברמזורים", מסביר כץ, ומוסיף שבמסגרת הרפורמה יחודשו תחנות הסעה בגוש דן ויוקם מערך מידע ארצי לכלל המפעילים בעיר.

 

שתי רכבות בתוך תל אביב  

 

לדברי כץ, בימים הקרובים יוחלט גורלו של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. כפי שנחשף ב"כלכליסט", במידה וזיכיונה של חברת MTS - שאמורה להקים את מסילה הראשונה - יישלל, בכוונת המדינה להקים במימון עצמי ומלא לפחות שתי מסילות עירוניות: הקו האדום (פ"ת – ת"א- בת-ים) והקו הירוק (חולון-ת"א-הרצליה). ההחלטה האם MTS תהיה זו שתבנה ותפעיל את הרכבת טרם התקבלה, אולם מנכ"ל רה"מ כבר הורה לרשות

הממונה, בה חברים נציגי משרדי האוצר והתחבורה, להציג מתווה תקציבי להלאמת הרכבת.

 

"הפרויקט הזה קום יקום ויביא לשינוי במערך התחבורה במטרופולין. הקו הירוק יתוכנן בשתי חלופות – תת קרקעי ועילי בתחום העיר תל אביב. תכנון החל בימים אלו על ידי חברת נת"ע", אמר כץ.

 

שיפורים נוספים בתחום שעומדים על הפרק הם יציאה למכרזים להפעלת קווי אוטובוסים מסילתיים רבי קיבולת (BRT) בשרון ובמרכז. בנושא הבטיחות בדרכים אמר כץ שההשקעה בתחום נאמדת ב-1.3 מיליארד שקל בשנה.

לכתבה בכלכליסט
Comments