תוכנית שהוגשה לועדת טרכטנברג: אוטובוסים מהירים על נת"צים במקום רכבות

נשלח 1 בספט׳ 2011, 4:52 על ידי Sustainability Org
1/9/2011, מאת דניאל שמיל

ארגון "תחבורה בדרך שלנו" טוען כי אפשר לקרב את הפרברים למרכז כבר בעתיד הקרוב עם קידום תחבורה יעילה באוטובוסים

אוטובוסים במקום רכבות, כך מציע ארגון "תחבורה בדרך שלנו" לוועדת טרכטנברג, במצגת שערכה לפניה השבוע. לדברי דני קומיסר, יו"ר הארגון, אפשר להגיע מכל ערי מחוז המרכז לתל אביב תוך כ-40 דקות, באוטובוס מהיר שנוסע על נתיב תחבורה ציבורית.

אוטובוסים אלה יצאו לדרכם בתדירות גבוהה ולא יעצרו בתחנות רכבות בדרך, והזמנים שלהם יתואמו עם מערכת מזינה של אוטובוסים עירוניים, תדירים אף הם. זמן הנסיעה הכולל מהבית לעבודה לא ייארך יותר משעה, בדומה לזמן נסיעה במכונית, מבלי לחפש חנייה או לעמוד בפקקים.

בדברים שנשא קומיסר מול הוועדה, אמר כי "התכנון התחבורתי כמעט ומתעלם מהתפתחויות אלה וכך שכונות חדשות ואזורי תעשייה חדשים (כגון פארק התעשייה אפק בראש העין ופארק התעשייה כנות ליד גדרה) זוכים לתחבורה ציבורית לקויה עד לא קיימת, מה שגורם לכך שמי שרוצה לגור או לעבוד באזורים אלה, שהם בעיקר המעמד הבינוני, לא יכול להסתדר בלי רכב. הוצאות הרכב הן גבוהות מאוד ועולות מחודש לחודש במקביל לעליית מחירי הדלק". לדבריו, מי שרוצה להשתמש בתחבורה ציבורית יעילה, חייב לגור ולעבוד בתל אביב והצטופפות היא אחד הגורמים לעלייה במחירי הדיור.

עוד נטען כי הרכבת היא לא פתרון בכל המקרים בשל ההשקעה הגדולה והזמן הנדרש להקמתה. תחנות רכבת רבות ממוקמות בשולי הערים, ונדרש זמן נסיעה ממושך מהבית לתחנת המוצא, ומתחנת היעד למקום העבודה. הארגון מביא לדוגמא את האוטובוסים באשדוד.

ואוליה, המפעילה אוטובוסים לתל אביב, הגבירה את תדירות הקווים, שהגיעו עד לאזורי תעסוקה בתל אביב. כתוצאה מכך, מספר הנוסעים הוכפל תוך חמש שנים. הארגון מגבש כעת תוכנית מפורטת לחיבור ערים שונות לתל אביב ולאזורי תעסוקה נוספים במרכז. יו"ר הועדה, פרופ' מנואל טרכטנברג, הביע בדיון הזדהות עם עיקרי התוכנית.

לכתבה בדהמרקר

Comments