פולקסווגן נילס - הכירו את המיקרו-ניידות

נשלח 6 בספט׳ 2011, 1:27 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 6 בספט׳ 2011, 1:30 ]
קונצרן הרכב הענק החליט כי הגיע הזמן לחשוף את העולם למונח מוטורי חדש: מיקרו ניידות, המבטאת תחבורה אישית וכמובן ידידותית לסביבה. עכשיו נותר רק לייצר אותה עבורנו
ynet, 5/9/2011

לבד אל העתיד. בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיפתח בעוד כשבועיים, תחשוף פולקסווגן מכונית תצוגה חדשה ובלתי-שגרתית, בשם נילס (NILS). מכונית הקונספט המיועדת לנהג בלבד, אמורה לבחון דרכים ליישום "מיקרו-ניידות" - תחבורה אישית וידידותית לסביבה שמבוססת על הנעה חשמלית. ביצרנית טוענים כי מאחר שמרבית הנהגים נוסעים לבד מדי יום למקום העבודה, הנילס מציעה פתרון תחבורה מציאותי.

 

טווח הנסיעה המרבי של הנילס החד-מושבית הוא 65 ק"מ - פחות ממחצית מזה שמציעות מכוניות חשמליות סדרתיות, כמו רנו פלואנס וניסאן ליף (לשתיהן טווח מוצהר של כ-160 ק"מ). אלא שבפולקסווגן סבורים כי טווח הנסיעה אמור בכל זאת להספיק לדרישות מרבית הנהגים, ומציינים כי על-פי נתוני הלשכה הגרמנית לסטטיסטיקה, מרחק הנסיעה הממוצע לעבודה של כמעט שני-שליש מתושבי שטח המדינה בין מינכן בדרום לברלין בצפון, הוא פחות מ-25 ק"מ.

 

המכונית עצמה קטנה מאוד: אורכה 3.04 מטר, גובהה 1.2 מטר, ורוחבה - בין הגלגלים - רק 39 סנטימטר. הודות לשימוש נרחב באלומיניום, היא גם קלה מאוד: 460 ק"ג בלבד. בפולקסווגן טוענים שהמנוע, ביחד עם הסוללה והגיר, שוקלים רק 19 ק"ג. אגב, המנוע מפיק 18.7 כ"ס ו-13.2 קג"מ, אך מסוגל להגיע ל-33.5 כ"ס לפרק זמן קצר.

 

 

הביצועים אמורים לספק את הרוכש העתידי, אך לא יותר מכך. האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-11 שניות, ומהירות מרבית מוגבלת ל-130 קמ"ש. מאחר שהסוללה המותקנת בנילס קטנה יחסית, זמן הטעינה באמצעות שקע רגיל (230 וולט) נמשך כשעתיים בלבד - כרבע מהזמן הדרוש לטעון מכוניות חשמליות "בגודל מלא", כמו הליף והפלואנס. 
 
למרות הביצועים הפושרים, טוענים בפולקסווגן כי הנילס העתידנית מספקת חווית נהיגה מהנה במיוחד - "כמו של קארטינג", לשון הודעת היצרנית לעיתונות. את החוויה המוטורית הזו מייחסים ביצרנית לחלוקת משקל אופטימאלית, הנעה אחורית, והגה מכאני - שאינו נדרש לתגבור כוח, הודות למשקל הקל.

 

למרות שאין כל כוונה לייצר את הנילס, ביצרנית אומרים כי מכונית התצוגה - שפותחה בתמיכת משרד התחבורה הגרמני - אינה בלתי-מציאותית. "המטרה של נילס היא לחקור היתכנות כלכלית וטכנית של כלי רכב המיועד ל'מיקרו-ניידות', שתגדיר מחדש את התחבורה האישית, ותעשה אותה יותר יעילה וידידותית לסביבה", מצהיר אולריך האקנברג, חבר במועצת המנהלים של פולקסווגן, ומי שאחראי על הפיתוח.
 
Comments