מנכ"ל נתיבי איילון: "לא נרחיב את הנתיבים עד נתניה ב-20 השנים הקרובות, כי זה רק יעודד נסיעה ברכב פרטי. העתיד שייך לאגרות הגודש - ולאוטובוסים"

פורסם: 13 באוג׳ 2009, 13:31 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 6 ביולי 2013, 12:31 ]
פורסם: מאי 2009 
 
שי ברס בראיון בלעדי ל"גלובס נדל"ן": "יש ירידה בתנועת המכוניות באיילון מתחילת המשבר, אך הלחץ יימשך כל עוד משפחות מחוץ לת"א מחזיקות 3 מכוניות"  "נתיבי איילון מיצו עצמם; צריך לאשר במשאל-עם הטלת אגרות גודש על כל הכניסות לת"א כי אחרת הכל יהיה פקוק - 1, 431, 4 ,5 ו-20".
 
"יש עדיין ביקושים מאוד כבדים לרכב הפרטי והמגמה לעתיד היא של המשך הביקוש והלחץ. אני רואה למשל איך משפחות שגרות מחוץ לתל אביב ובפריפריה מחזיקות לפעמים 3 מכוניות על מנת שיוכלו להיכנס לתל אביב ברכב פרטי. הבעיה כיום היא שהתחבורה הציבורית לא נותנת את המענה הנדרש. זה מחייב אותנו לחזק את התחבורה הציבורית, לעבור לניהול תנועה מתקדם ולהטיל אגרות גודש. חייבים להכניס ברצינות את כל האמצעים שהם לא 'אספלטים' (כרוכים בתוספת נתיבים)."
 
"ברמה האישית אני מאוד רוצה שזה יקרה, כי מה שאנחנו רואים היום זה שרמת הביקושים של הרכב הפרטי עולה בהתמדה, ובסוף נגיע למצב של כאוס, של לסתום לעצמנו את כל הוורידים. זו הסיבה שסובבתי את כל הארגון לטובת קידום התחבורה הציבורית. הכלל הוא שבתחבורה ציבורית אין ואקום, ואם לא יהיה קו אדום אז יהיו פתרונות אוטובוסיים חלופיים (קו BRT-אוטובוסים חשמליים רבי קיבולת) במקומו".
 
"בעינינו חד משמעית כדאי להרחיב את איילון עד נתניה, אבל לא כרגע. במצב הנוכחי חשוב לעשות מאמץ לא להרחיב כבישים קיימים ולשפר את התחבורה הציבורית. אני מסכים ב-100% שזה הרבה יותר חשוב כי המטרה היא לא לעודד את הרכב הפרטי. אבל אם יגיע הזמן, שהמציאות תעשה את שלה, ואם יהיו ביקושים, אז כן יצטרכו לעשות את זה".
 
Comments