איגוד יצרני הרכב האירופי יחייב לפעול לסטנדרטיזציה של השקעים וכבלי הטעינה למכוניות חשמליות

נשלח 2 ביולי 2010, 8:27 על ידי Sustainability Org
איגוד יצרני הרכב האירופי יחייב לפעול לסטנדרטיזציה של השקעים וכבלי הטעינה למכוניות חשמליות. האיגוד הדגיש שהוא פועל בשיתוף פעולה עם יצרני רכב מיפן ודרום קוריאה שצפויים לשווק מכוניות חשמליות לשוק האירופי
שרון ביידר 01.07.10, 12:01

איגוד יצרני הרכב האירופי פירסם השבוע הודעה לפיה יצרני הרכב מתחייבים לפעול לסטנדרטיזציה של השקעים וכבלי הטעינה למכוניות חשמליות. ההחלטה משפיעה גם על חברת בטר פלייס הישראלית שקיבלה השבוע רישיון יבוא סדיר לרנו פלואנס ZE החשמלית.

 

משמעות ההחלטה היא שבעתיד, כל כלי הרכב החשמליים שישווקו באירופה יוכלו להיטען בכל עמדת טעינה שתוצב בשטחים ציבוריים או בבית הלקוח. בישראל, בטר פלייס תיישר קו עם התקינה האירופית ותאפשר טעינה של כל רכב חשמלי שיעמוד בתקן האירופי ברשת עמדות הטעינה שלה.

 

איגוד היצרנים האירופי, הדגיש שהוא פועל בשיתוף פעולה גם עם יצרני רכב מיפן ודרום קוריאה שצפויים בעתיד לשווק מכוניות חשמליות לשוק האירופי, ביניהן גם מכוניות חשמליות שצפויות בעתיד להגיע לישראל כמו המיצובישי iMiev וניסאן ליף.

 

בזכות שיתוף הפעולה בין היצרנים באסיה ובאירופה, מעריכים באיגוד היצרנים שהתקן האירופי יאומץ כתקן עולמי כך שכל מכונית חשמלית תוכל להיטען מכל עמדת טעינה ברחבי העולם. יצויין שכיום, ישנן מספר חברות המפעילות עמדות טעינה חשמליות כמו מנק'ס הגרמנית, סקמה האיטלקית, יאזאקי היפנית וקולומב האמריקנית, כשלכל אחת מהן נדרש כבל ייחודי על מנת להשתמש בעמדת הטעינה. בשוק הרכב החשמלי צופים שהשקע של חברת מנק'ס הגרמנית, ייקבע כסטנדרט כלל אירופי ויחובר גם לעמדות הטעינה של בטר פלייס. השקע מאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים ובמקביל להעביר אינפורמציה למרכזי שירות ובקרה על מנת לנהל את טעינת המכוניות החשמליות.

 

ההמלצה הנוכחית לסטנדרטיזציה של שקעים בעמדות טעינה נוגעת בשלב זה לעמדות במתח נמוך המספקות טעינה איטית יחסית של סוללת הרכב, בארגון היצרנים האירופי צופים שבעתיד הקרוב תצא המלצה להאחדה גם של שקעי הטעינה בעמדות טעינה מהירות הטוענות את סוללות המכונית בקצב מהיר ובהספק גבוה יותר.
 
Comments