קטע מפוסט מאת אמיתי גלעד, 7/2/2012 1.יצא לי כמה פעמים לאחרונה להיקלע לשיחה על מיתוג ערים בישראל. לכל מי שחי בעיר
גדולה בישראל יוצא להיתקל לא מעט בתוצרים של מיתוג ערים בישראל. שאלה שצריכה להישאל
כשניגשים לכל פרויקט מיתוג הוא למה צריך אותו? ובכן, מיתוג היא מילה מנצחת שהרבה
מאיתנו למדו בעשור האחרון, כולל אנשים שעובדים בעירייה כזו או אחרת, והם רוצים
מיתוג, רוצים מאד. למה? כדי שהעיר שלהם תיתפס על ידי התושבים ואלה שאינם תושבים
כמקום טוב יותר, תרבותי יותר, ירוק יותר, חינוכי יותר והלאה. האם מיתוג, במובן של
מעטפת גרפית, הוא התשובה? מה הוא עושה בהקשר העירוני,
המיתוג? פיטר סאוויל מדבר על נושא המיתוג העירוני ואומר: אנחנו תופסים מקום לפי מה שאנחנו שומעים עליו, ולכן בעצם אנחנו תופסים מקום לפי מה שעושים בו. בכלליות, זה לא משנה איך מקום נראה, כל עוד נעשה בו משהו חשוב." |