מצוקת החניה רק תחריף: אלפי מקומות חניה בת"א יבוטלו השנה

נשלח 18 במרץ 2011, 1:27 על ידי Sustainability Org

תוכניות בנייה ותשתיות לתחבורה ציבורית ימחקו כ-3,000 מקומות חניה בעיר תל אביב, מבלי שיוצעו אזורי חניה חדשים. בעירייה מציעים לתושבים: עברו לאופניים

חגי מטר | 17/3/2011 11:04
תגיות: מצוקת חניה,חניה בתל אביב

בין 2,000 ל-3,000 מקומות חניה במרכז תל אביב צפויים להתבטל במהלך השנה הקרובה, רובם בשל תוכניות בנייה, חלקם לטובת תשתיות תחבורה אחרות ורק חלק קטן יוחלף במקומות חניה אחרים, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי זמן תל אביב.

> 57 אחוזים מגיעים לעבודה או ללימודים במכונית

בעירייה אומרים מפורשות שמדובר במגמת צמצום של מקומות חניה לרכבים פרטיים וקוראים לתושבים להתרגל לאמצעי תחבורה חלופיים כמו אופניים, תחבורה ציבורית וצורות שונות של שימושים משותפים במכונית אחת.

"צריך להגיד את האמת בפה מלא: מה שלא נעשה, לעולם לא נוכל להדביק את כמות כלי הרכב שמצטרפים לעיר, והמצב מביא במפורש להעדפה של תחבורה ציבורית", אומר חבר המועצה משה טיומקין, ראש הרשות לתחבורה, תנועה וחניה בעיר. "בשנה שעברה נוספו 220 אלף מכוניות לכבישי הארץ ו-80 מהם נכנסו לגוש דן - לכן הגודש הולך וגדל, לא רק בתוך העיר, אלא גם בכל הצירים המובילים אליה".

לדברי טיומקין, המצב לא יהיה קל אלא קשה יותר, אולם פתרון התחבורה הציבורית לא מספק חלק מהתושבים. "יש תושבים מבוגרים, שלא יכולים ללכת יותר מדי ברגל או לרכוב על אופניים, ופתאום הם מוצאים עצמם בדירות  - בלי אף מקום חניה. חוץ מזה, ראש העירייה אמר במועצה שהוא מנהל עיר דמוקרטית. אז למה מעולם לא שאלו אותנו על ביטול החניות?", אומר צביקה אגוזי-ברכה, תושב העיר.
צילום: SXC
איפה אפשר לחנות בתל אביב? צילום: SXC

טיומקין, מצדו, דוחה את טענות התושבים. "רחובות העיר תל אביב לא שייכים לתושבים, הם שטח ציבורי של כלל עם ישראל. אין לאף אחד טאבו על הרחוב ועל מקום החניה, והעירייה לא צריכה לנהל משא ומתן עם התושבים".

בין החניונים שהולכים להיסגר: המגרש הזמני בשוק הסיטונאי, ש-1,200 מקומות החניה שבו יתבטלו בהדרגה עם תחילת העבודות על הקמת מגדלי גינדי. לא רחוק משם צפוי להיסגר השנה חניון הארבעה, חניון בעל קיבולת של 500 מכוניות שמתמלא כמעט כל יום ולאורך רוב שעות היום.

אמנם החניון ייפתח מחדש כחניון תת-קרקעי בן 1,000 מקומות חניה מתחת לכיכר חדשה, אך העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים, והמחסור במקומות חניה באזור יורגש ללא ספק.

גם ברחוב בוגרשוב ייסגר חניון בן 70 מקומות לטובת חניון גדול יותר ותת-קרקעי. נוסף על חיסול החניונים, גם מקומות חניה רגילים בכמה רחובות צפויים להתבטל בשל תשתיות אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית.

לכתבה באתר nrg

כתבות קשורות:
סקר: 57 אחוזים מגיעים לעבודה או ללימודים במכונית
סקר אופניים 2010 בקרב תושבי תל אביב יפו
Comments