נת"צים חדשים ת"א - במקום מאות מקומות חניה

נשלח 15 ביוני 2011, 11:18 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 15 ביוני 2011, 11:21 ]
חשבתם שהיום קשה לחנות ברחובות ראשיים בתל-אביב? החל ב-1 ביולי יהיה קשה הרבה יותר. נתיבי התחבורה הציבורית החדשים יגזלו מאות מקומות חניה, דווקא באזורים העמוסים ביותר. אלטרנטיבה לחנות את האוטו אין, והתושבים מתרעמים
יואב זיתון, 15/6/2011

הנת"צים בדרך לכבוש את תל אביב - התושבים מתלוננים על בעיות חניה. רפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן, בעקבותיה התייקרו נסיעות האוטובוס, תקבל ביטוי נוסף החל מתחילת חודש יולי, עם המעבר לנתיבי תחבורה ציבוריים בצירי תנועה ראשיים בתל אביב.

 

 

צביעת הנתיבים הימניים בצהוב לאורך הרחובות הראשיים אבן גבירול, קרליבך, קינג ג'ורג' ויצחק אלחנן, החלה בשבועות האחרונים, תוך מטרה להפוך אותם בלעדיים לתחבורה ציבורית הכוללת אוטובוסים ומוניות, ללא הפרעה של רכב פרטי. בכך מקווה משרד התחבורה לזרז את תנועת התחבורה הציבורית במטרופולין הגדוש תנועה.

 

אלא שבד בבד, אותם נתיבי תחבורה ציבורית יביאו לביטולם של מאות מקומות חניה לאורך הצירים העמוסים, חלקם עם מצוקת חניה מהחמורות במטרופלין. בעירייה מסבירים אמנם כי יאפשרו חניה לאורך הנתיבים המיוחדים, אך רק בחלקים מסוימים ורק מהשעות  20:00 או 22:00 - בהתאם לקטע הרלבנטי - עד ל-6:00 או 7:00 למחרת. ברחוב אבן גבירול הראשי תותר חניה בין 20:00 ל-06:30 בצד המערבי, ועד 8:00 בצד המזרחי".

 

בימים האחרונים קיבלו תושבים התרעות לבל יחנו במקומות עליהם כבר התרגלו "לריב מדי ערב". כצעד מחאה פורסמה אתמול באינטרנט עצומה נגד המהלך. "אצלנו קבעו נת"צ באופן מאוד מוזר, כי בשעות העומס בבוקר כמעט ואין גודש", אמרה ל-ynet מיכל מרחוב מרים החשמונאית, הסמוך לקטע הצפוני של אבן גבירול. "בקטע הזה של הרחוב הראשי אין תחנות אוטובוס כלל, כך שזה לא מובן לנו. גם כך קשה מאד למצוא כאן מקום חניה, ולפעמים זה מגיע כמעט לאלימות. אז להחמיר את המצב עוד יותר?".

 

מבחינת גורמים בעירייה, טענות אלה אינן במקומן. לדבריהם, המגמה להעניק יתרון לתחבורה ציבורית, מהווה חלק מרכזי בניסיון לפתור את משבר התחבורה רב השנים בתל אביב רבתי. לדבריהם, תושבים מתלוננים שאין להם אוטובוס מהיר למקום עבודתם, ולכן אין להם ברירה אלא להשתמש במכונית הפרטית. "הנה", אומרים שם בגאווה, "עכשיו יש סוף סוף ניצנים של שינוי".

 

פרופ' נח עברון, פעיל סביבתי וחבר מועצת העיר, ברך על המהלך אך טען כי הדרך בה הוא נעשה, לא תוביל לעתיד טוב יותר: "המרת מקומות חניה בנתיבי תחבורה ציבורית, היא עסקה שכולם ייהנו ממנה אם יתכננו אותה תחת שני עקרונות חשובים: השמה כלל מערכתית של הנתיבים באופן רציני ורציף וללא קיטועים, ושיתוף מוקדם של התושבים בקבלת ההחלטות".

 

מעיריית תל אביב נמסר: "יצירת תשתית יעילה ומהירה לתחבורה ציבורית, גם על חשבון מקומות חניה, היא הדבר הנכון לעשות מבחינה סביבתית וחברתית. תלונות נשמעו גם בעבר כשבוטלו מקומות חניה לטובת נתיבי תחבורה ציבורית בדיזנגוף ובן יהודה, וכשבוטלה החניה על שדרות רוטשילד לטובת הולכי רגל. פריחת רחובות אלו מדברת בעד עצמה".


לכתבה באתר ynet


כתבות קשורות:
סוללים נתיב לאופניים ברחוב בלוך בתל-אביב
עיריית תל אביב והתושבים על מסלול התנגשות
תושבים נגד פרויקט השכרת האופניים בתל אביב
ת"א: תושבי רחוב גלוסקין נגד התחנה להשכרת אופניים
Comments